någon som har bild på

Sv: någon som har bild på

Det är ju bara att googla, där hittas foton samt ägarnas hemsida så du kan kontakta dem direkt.

Han har ett hyggligt MH, men är ju helt omeriterad? 103 poäng i LK1 är väl inte så jag hoppar jämfota direkt?

Däremot kan man ju studsa till över att han lämnat drygt 40% HD i en tidigare kull...

Får jag fråga, Rotterö, driver du med oss?
I tikens första kull med 9 valpar är 6 st röntgade. Där har 4 st HD C och en HD D. De två som inte befanns belastade med HD har istället båda artros.

På vilket sätt anser du att denna tik i kombination med en hane som nedärver HD-fel skulle ge dig en god chans till en frisk och hållbar hund?

Hon har dessutom trea på skott på MH och utställd med rapporterigskod A. På korningen blev hon ej godkänd på mentaldelen.

Snälla, förklara gärna fördelen med denna kombination för mig, förutom att den möjligtvis fanns nära?

Senast ändrad:

De såkallade uppfödarna borde skämmas som avlar på en sådan tik. Ens med en kanonhane.
Överväger man att köpa en valp av dem förtjänar man en "gibbssmack" i backhuvudet.

Ur första kullen, första hunden (på hunddata) så försökte hunden bita beskrivaren på MH:t och ägare avbryter efter första momenten. Härligt att se att tiken nedärver egenskaperna.

Hund nummer två (av de som är MH:ade) i den kullen kommer ända till moment 1C innan han biter ifrån. (Alternativt avisar kontaktförslk med morrning.)

Av nio hundar är tre mentalbeskrivna.

ja kommer inte in där

Men det säger inte att alla hundar är kassa för det

ja har ju redan en kass hund .
klarade bara mh men inte mt
så då kan jag ha två

Du måste skapa en inloggning, annars kan du söka utan inloggning på SKK Hunddata, men där finns inte lika mycket info.

Om både hanen och tiken tidigare i stor utsträckning lämnat avkommor som blivit dåliga både fysiskt och mentalt är det väl ingen bra idé att chansa när det finns så många andra valpkullar med bättre förutsättningar?

Vill du verkligen riskera att få en hund som du måste avliva för att den fått grava HD-fel eller artros? Eller en hund som biter ifrån när någon försöker hantera den?

Det är bra mycket värre än att inte klara av ett MT! Dessutom har jag inte sett någon annan än du själv som säger att din hund är kass.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Vi är på G att köpa en gråhundsvalp, hane. Namnet som är på sambos topplista är Zigge, Sixten, Viper, Tikka, Scott eller Spike...
2
Svar
22
· Visningar
1 587
Senast: Sel
·
Hundavel & Ras Hej! Någon här som har gråhund eller erfarenhet? Vi står just nu på kö på en kull som ev föds i januari om de tog sig. 2a plats på en...
Svar
9
· Visningar
1 133
Senast: _Taggis_
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
2 039
Övr. Hund Hej! Återvänder till buke efter ganska många års uppehåll då jag minns att det fanns många kloka människor här. Vår münsterländertik...
Svar
0
· Visningar
348
Senast: Annique
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka