Någon som adopterat?

Sv: Någon som adopterat?

Citrons tråd har berört mig oerhört också.

Fint att höra att även denna tråd berört. Som jag sagt tidigare så kunde jag själv aldrig ana hur gammal denna tråden skulle bli innan vi var framme vid målet. Tre år räknade vi med tror jag att jag skrivit, men aldrig 5 ½... men nu är hon här bredvid mig och det var precis så här det var meningen att det skulle bli!

Tack för alla grattis! Det värmer!

Det här är första gången för mig i Bukes historia där jag verkligen skulle vilja se bilder. Jag vill se er, jag vill se er dotter jag vill se vad ni gör!

Utan att alls lägga mig i Poppinellas val: jag tror att adoptivföräldrar får lära sig att hålla igen på det där i början.

En kollega som adopterade hade naturligtvis mängder av bilder av sitt barn, men hon hade bara en enda bild som hon visade oss på jobbet (och andra). Hon ville inte att barnet skulle bli "allmän egendom" innan de själva lärt känna det. Och då var det ändå IRL, där hon hade kontroll - inte ett ställe som Buke där man inte har en aning om vilka som tittar.

Hittade tråden ikväll och har sträckläst! Vilken resa ni har gjort, stort grattis till er tre!! :)

Hoppas du vill låta oss följa med lite på avstånd när ni kommit hem också :)
Det har varit riktigt intressant att följa er genom den här tråden!!

Tänk vilket dokument över alla de här åren, att ta fram och visa.

Vilken härlig tråd:-) hyr ni fortfarande gård? Hur gammalt är barnet?

Läste något om att ni fick ett barn tidigare? Vad hände? Har tyvärr inte kunnat läsa igenom hela tråden.

Vi hyr inte längre utan köpte loss huset vi hyrde för ca två år sen. Men det är ingen gård vi bor på(det förra vi hyrde var det däremot, men vi hyrde bara boningshuset).

Flickan fyller 5 år nästa helg.
Vill inte gå in på vad som hände med förra barnet vi väntade på och det står inte varför i tråden heller, men det hade med Colombia, och inte oss, att göra.

Här går det framåt. Hon testar förstås mer nu, men det är ett gott tecken. Förut idag ramlade hon och slog sig för första gången sen vi fick henne. Hon blev jätteledsen och ville bli tröstad av oss - vet inte om ni förstår vilken skön känsla det är! Inte att hon slog sig och blev ledsen såklart, men att det instinktiva är att hon vill bli tröstad av oss! Det är ingen självklar grej!
Vi har upplevt så mycket av Colombia och knutit många kontakter här vilket är så otroligt roligt! Ikväll ska vi ut och äta med två killar vi lärt känna härifrån. Oj, vad vi kommer sakna detta ställe den dagen vi åker! Men vi har ju goda anledningar att komma tillbaka en dag!

Tack igen för att ni tänker på oss! Det betyder så mycket!

Jag förstår precis vad du menar, det har ju med anknytning att göra och hon knyter an till er för fulla muggar! :love: Underbart att höra :) Och va kul att äntligen få köpa födelsedagspresenter gissar jag? :)

Glad att läsa att hon testar. För lite, snarare än för mycket, gränstestande är ett mycket vanligare problem bland adopterade.

Tack, vad gulligt av dig!
Det går faktiskt väldigt bra! Hon är verkligen en fantastisk liten tjej som roar oss hela dagarna!
Vi hoppas komma hem innan jul, men det vette sjutton... det är nog på håret att det går att lösa. I annat fall blir vi kvar här och firar jul och det lär nog bli en upplevelse (positiv sådan alltså) då julen är så stor här.
Trivs gör vi verkligen här i alla fall och dessutom har vi lärt känna lite folk så tiden går väldigt fort ändå. På tisdag har vi varit föräldrar i 5 veckor!

Igår skrev domaren på, nu är hon vår! Overklig känsla efter alla dessa år - vi har faktiskt en alldeles egen dotter nu!

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 936
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 538
Senast: orkide
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
25
· Visningar
2 322
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
3 191

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka