Någon mer med jaktgalningar hemma?

Athenalover

Trådstartare
Min utekatt är en marodör! hon fångar allt i sin väg och bär in. man måste ju självklart ta in alla möss och ödlor levande och visa hur duktig man är. Hon äter inte upp djuren alltid heller. Tycker synd om ödlorna så dem brukar vi rädda och släppa ut igen fast alla tappat sina svansar när de blivit rädda. Hon håller på och lära upp katt ungen också!

Så är det någon mer med sådana här katter med stark jaktinstingt?

Sv: Någon mer med jaktgalningar hemma?

Min förra älskade kisse (som blev påkörd :cry: ) var en jägare utav stora mått! Han fångade allt som rörde sig och vräkte i sig kolossala mängder! Här kommer en bild där han jagade en riktig storsork! Ja, den hamnade i lilla magen till sist :smirk:

morre_sork.jpg

//aemaria

jag har oxå en sån marodör, hon jagar allt mellan himmel och jord. igår lekte hon med en bebis orm, trogligen huggorm:crazy:
Aaaa0063.jpg

Hon är bortskänkes ibland:angel:
Men ja får nog behålla henne själv, för hon är så söt när hon sover:love:

vilken sötis! synd att han blev påskörd det har många utav våra katter också råkat ut för då vi bor inte så långt i från en stor väg. Tråkigt är det.

Va gullig! en av våra katter blev biten i tassen av en huggorm för några år sedan men hon klarade sig.

Min utekatt är en marodör! hon fångar allt i sin väg och bär in. man måste ju självklart ta in alla möss och ödlor levande och visa hur duktig man är. Hon äter inte upp djuren alltid heller. Tycker synd om ödlorna så dem brukar vi rädda och släppa ut igen fast alla tappat sina svansar när de blivit rädda. Hon håller på och lära upp katt ungen också!

Så är det någon mer med sådana här katter med stark jaktinstingt?

Jag tror inte hon tar in dom för att visa sig duktig. Jag tror hon tar hem dem till det egna reviret för att kunna leka med/äta dem i lugn och ro. Eller för att ha som "undervisningsmaterial" till kattungen.

De flesta katter har nog jaktinstinkt. Våran ena katt, som varit ute sen hon var liten, tar möss som hon lämnar på gårdsplanen, döda eller traumatiserade. Den andra nöjer sig med att jaga humlor - vi bara väntar på att hon ska bli stucken någon dag.:crazy:

joo,jag har en riktig jägare av värsta sort.hon fångar allt.t.om fisk från bäcken,som ligger ca 500 meter härifrån.sen kommer hon stolt och visar sitt ännu levande byte:crazy: en för övrigt är hon en underbar och speciellt vacker kattfröken:love:

Min ena katt nöjde sig inte med tråkiga byten som näbbmöss och dyl. Han satsade på ekorrar och så plockade han ankungar ur ån (rätt äckligt att hitta en liten ankfot på altanen.. :( ) . En dag kom han hem med mamma/pappa anka, han verkligen släpade upp den för slänten till våran tomt! :crazy: :eek: Välgödd pippi det där.. Som tur var levde den fortfarande och verkade inte skadad så den tog jag faktiskt ifrån honom och släppte ner den till ungarna igen. Vi har bara ett ankpar vid ån så det vore ju hemskt tråkigt om den ena blev utan partner.

Min andra kisse körde på psykopatstilen. Jag hittade 14 möss, perfekt uppradade i två rader när jag grävde upp en buske på tomten...

Nja jag vet inte alltid om det är sant att de inte tar hem dem för att visa upp dem, eller så tar de hem dem som mat till flocken. Jag vet att katter inte har en starkt utvecklad flockinstinkt men jag tror ändå våra katter ser oss som flock.
Min äldsta Selma drog hem en stor råtta som hon så stolt lämnade fram till mamma. Och så ropar hon på oss när hon fångat och dödat en mus så att vi ska se hur duktig hon är och sen äter hon upp den :smirk: väldigt mysigt...

§Zith

Vår ena kisse bet huvudet av en vuxen huggorm häromdagen, men som tur var blev han inte biten...
Han har väl lärt sig av sin mamma, när han var liten brukade hon fånga ekorrar åt honom och hans syskon :crazy:

Ja mina två är riktiga jägare, de har dragit in allt möjligt i huset - möss, ödlor, grodor, fåglar (största var en duva) och råttor :eek:

Det är värst så här års när det är så mycket ungar överallt :cry:

De har 4 bjällror vardera på sina halsband och det verkligen klingar om dem när de rör sig i vanliga fall men de har utvecklat ett sätt att överlista det när de jagar... de jagar ofta tillsammans dessutom, hjälper varandra, och sen tar de in bytet i huset och jamar högljutt tills vi kommer och tittar.

Hej min förra kisse tog in levande kaninungar, dom var aldrig skadade bara att släppa ut igen, men det gällde att få tag i dom utan att riva hela huset.

okej! men hon gjorde det redan innan kattungen kom till familjen.

Humlor har flera av våra katter blivit stuckna av hela ansiktet svullnar upp fast det går ner efter ett par timmar.

hahaha.. som våra då! min katt och kattungen är ett team nu mera båda jagade i samma beteshage och fångade mössen.

Nyinflyttad till gård sen 1½ månad. Och tidigare (inte idag längre) fick jag min första döda näbbmus. Katten la den på dörrmattan och jamade att jag skulle komma. Matte blev naturligtvis överlycklig över den fina gåvan och tackade så mycket.
Min andra katt som min mamma tog hand om på sommrana brukade ge henne daggmaskar, i sängen under täcket. Mycket uppskattat som ni säkert förstår.

Jag tror att de flesta katter har en grym jaktinstinkt inom sig! Men visst, det finns alltid undantag... :angel: Min utekatt Lina jagade fram en mus häromdagen. När innekatten Måns (som var lös ute) fick syn på den gick han glad i hågen fram till musen, luktade på den..... och gick därifrån. :rofl:

Det är inte lätt att vara katt och uppfostrad av (tam)råttor! :D

Liknande trådar

Övr. Katt Vi har problem med att Miss Li plockar in grodor, ibland flera varje dag. Hon bär dem försiktigt i munnen så som jag tänker mig att...
2
Svar
33
· Visningar
3 435
Senast: Mia_R
·
Övr. Katt Jag har två katter och jag misstänker att det är just min ena katt som tycker det är en kanonbra idé att ta in levande skogsmöss att...
Svar
0
· Visningar
693
Senast: Daimstruten
·
Katthälsa Att avliva två älskade katter. När ingen enskild faktor är avgörande nog att definitivt ta det stora beslutet... men ackumulativet av...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
11 465
Senast: Murphy
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 236
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar