Någon fiskmänniska!

S

snusisgirl

Det är så att för ett par månader sedan skaffade jag mitt 1a akvarium. Har några kardinal tetror, 5 guppis varav 2 hanar o 3 honor och i par ballongmolly. Har hört att guppis har lätt för att yngla av sig men jag har inte sett några ännu?? Ballongmolly hanen uppvaktar honan rätt så bra så jag hoppas att där ska bli något iaf. Någon som skulle vilja berätta lite om hur man ska gå till väga?

Sv: Någon fiskmänniska!

Guppysen kanske inte är riktigt könsmogna ännu? hur stora är de?

Annars kanske mollyna äter upp ynglen. Men det är bara att vänta, tids nog så kommer det krylla av guppy även fast det inte ser så ut nu :p

Det är nog bara att vänta och hoppas på att ynglen inte blir fiskmat. :D Har du tillräckligt med växter så de små kan gömma sig?

/Poxz - som haft massor med både molly- och guppybebisar.

Ja växter e där gott om. Har en sån här grej man har dem i. Men ska man "håva" in dem o lägga dem i den själv eller hur gör man??

Förresten, vet någon någon bra sida på nätet där man kan hitta skötsel o information om de flesta fiskarter? Någon som vet hur lång tid det tar innan det kommer yngel efter "uppvaktning" på Guppy o Ballong Molly

vad du än gör, skaffa inte blå ciklider om du vill ha kvar dina andra fiskar :p
jag hade massor med fina guppys och andra små rackare, men när jag köpte cikliderna så slet dom bokstavligt talat huvudet av alla andra! :eek: nu är det bara två feta ciklider kvar :crazy: :D

risken är ju att dina små guppyfiskar blir uppätna, guppysar är inte den smarta sortens djur så de äter upp sina egna bebisar... :p
jag skulle göra som så att ta honan när hon ser bebisfet ut och sedan stoppa henne i bebislådan, kom ihåg bottengallret!

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 618
Senast: Enya
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 418
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras Min pappa ska få hem en hundvalp inom den närmsta veckan och det han har berättat om upplägget för mig lite fundersam. Det kan absolut...
2
Svar
23
· Visningar
2 880
Senast: LaMagia
·
Hundhälsa Hej! Skriver här för att höra om någon varit med om något liknande. Brukar ju finnas klokt folk här inne som kanske har erfarenhet om...
Svar
13
· Visningar
5 261
Senast: Dopy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama