Någon annan har med Nymfkakadua?

R

_Rosie_

Är det bara jag här som har Nymfkakadua/Nymfparakit som husdjur? Skulle vara kul att veta om det var någon annan här som hade det :smirk:

Jag har två, en hona och en hane, dom heter Felix och Bubbel :D

Vi hade två nymfparakiter för ett par år sedan. Den ena var en hona, det visste vi säkert, och vi trodde den andra var en hane... tills de började lägga en j-a massa ägg (obefruktade). ;)

jag har två st. en hane och en som jag tror är hona.
är så j*kla dålig på namn så dom kallas hitills bara för Puttefnask och Flintis :rofl: .

Flintis? :rofl: Är han lutino med kal fläck bakom toffsen? Det är Felix :smirk:

Min är bortskämd och odräglig, men jag
älskar honom ändå. Jag tycker verkligen
att man ska tänka två gånger innan man
skaffar sig en fågel för de är verkligen
krävande.
Han tigger värre en hundarna, vem kan stå
emot öronbedövande vrål. Han vet mycket väl
att han inte får vara i blommorna, men lik
förbenat ska han dit och riva.

Jo, busiga är dom allt! :D
Min ena nymfparakit har fått för sig att det är jätteul att bita sönder tapeterna :smirk:

hehe..nope, h*n är normalgrå, men hade en kal fläck bak i nacken förut.

Liknande trådar

Lantbruksdjur Jag lyssnade på ett nyhetsklipp om en kvinna som blivit av med ett par dräktiga tackor. I klippet sa hon att hon räknat fåren för några...
Svar
3
· Visningar
1 146
Senast: Efwa
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 043
Senast: Amha
·
Övr. Katt Som titeln säger. En människa i min närhet (d.v.s. inte jag obviously) vill att deras katt ska få en kull kattungar. Anledningen är helt...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
7 897
Senast: Badger
·
R
Gnägg Jag vet inte om jag valde rätt ämne nu. Och ursäkta om det är en dum fråga! Men jag undrar hur man gör ifall man bara har två hästar på...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 304
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar