Nackludd på tävling?

Sv: Nackludd på tävling?

Oki, då är jag med på hur du menade med luddet.
Snygga bilder:D
Det du ville komma åt är ju alltså att få trycket längre bak.
Tyvärr är det väl svårt att hitta ngt som räknas som "diskret" då, eftersom det är effekten av just det fluffiga du vill åt.;)

Mest för att jag är nyfiken, har inte provat själv, hur får du själva nackstycket att ligga längre bak med luddet på? Borde inte nackstycket hamna på samma ställe eller rör det sig inte om du satt det längre bak? Skulle kunna tänka mig att det lätt åkte fram till ursprungsläget nämligen.
Sen hade min häst troligen blivit irriterad av det stora luddet som sitter intill öronen, även om nackstycket hade blivit bättre, men hon är lite speciell:smirk:

Vad gäller gel-grejen (svar till Alexandra), så har jag ingen aning om hur lång den första jag visade på bild är, så det är mkt möjligt att den är för kort. Den andra tror jag dock räcker i och med att den fanns i olika storlekar.
Vet inte vad du haft för sort, men jag har en liknande som kindkedjetunnel till kandaret och den är inte alls tung?! Kanske är olika mellan olika märken?;)

pemma - menade att de som är för kindkedjan/nosgrimman blir för korta för nacken. Har ju heller ingen aning om hur lång den på bilden är.

Dock, så gelgrejerna är ju många gånger tyngre än ett ludd, men sen kan det säkert skilja från märke till märke. Jag har ju Hööks gelgrej, och den är rätt tung. Inte så det stör mig, men om man nu har en häst som är väldigt pipig med tryck övht (och inte bara punkttryck) så..

Mitt nackludd är fluffigt och rätt diskret :p . Men mitt ludd är svart, hästen o kandaret är mörkbruna, så därför funkar det.
Frsommar07096.jpg

Frsommar07056.jpg

10april026.jpg

Senast ändrad:

Jag drar bak det 2 ibland 3 gånger på hästryggen, så helt fast sitter det inte eftersom tränset inte är utformat som jag vill ha det.

Vi har klippt översidan på luddet så det är endast fluffigt under och bakom örat, man behöver ju inte fluff överallt :p

Mitt är dock grönt, Jag ska inskaffa svart, som tränset. Mne nu får det matcha schabraket :)

9807777.jpg

Liknande trådar

Dressyr Hej, Är det någon som vet om det är tillåtet att tävla dressyr på Antares Precision-nackstycke enligt årets TR? Det är något tvetydigt...
Svar
0
· Visningar
991
Senast: Spud
·
Dressyr Nu har vi ju avhandlat var godkänt gränsen går och vart den faktiskt går (missförstå mig rätt ;)), det behöver vi inte fortsätta med i o...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
13 255
Senast: Emelei
·
Ridning Är som ni nog sett ny här, vet inte om en sådan diskussion funnits tidigare hrä på forumet, sorry isf... Men... Jag som tidigare...
Svar
5
· Visningar
1 039

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka