Naaw stackars liten

Mirre

Trådstartare
Sambon åkte till jobbet nyss, när han skulle gå blev Isak helt förtvivlad och bara tjöt. Stackars liten, han ville ïnte att pappa skulle gå. :love:
Tror han hade lite svårt att åka till jobbet då ;). Fast kanske inte så populärt och ledig för att sonen är ledsen. Efter att ha suttit här i knäet en stund blev dock allt bra igen

Sv: Naaw stackars liten

Ja, har dock aldrig sett att han gör så när jag är iväg någonstans, hmm.
Nu sover han dock

Min son har alltid varit väldigt pappig och i perioder blir han jätteledsen när pappa går till jobbet. Det är förstås lättast om han sover när pappa går men är han vaken kan han springa och leta efter honom och blir ledsen när han inte är där... Så det är till att smyga iväg...

Min son har alltid varit väldigt pappig och i perioder blir han jätteledsen när pappa går till jobbet. Det är förstås lättast om han sover när pappa går men är han vaken kan han springa och leta efter honom och blir ledsen när han inte är där... Så det är till att smyga iväg...

Smyga iväg ska man aldrig göra.
Det skapar otrygga barn.
Det är bättre att barnet vet att papa/mamma åker för då lär de sig att pappa/mamma kommer tillbaka efter en stund.

Mina barns pappa och nya fru hade den metoden att smyga iväg för att barnen inte skulle bli ledsna, det blev att barnen blev extremt klängiga och osäkra eftersom de inte visste om pappa/mamma var borta helt plötsligt.

Att vinka av och bli ledsen är bättre och helt naturligt än att någon helt plötsligt är borta.
Hur hade du reagerat om din sambo/make/barn bara försvann?

Nu menade jag att pappa smyger iväg medan vi ligger och sover. Då är det inga som helst problem när vi vaknar.

Konstaterade idag efter lite funderande att han gör ju faktiskt så med mig med på dagarna. Går jag på toa eller nåt så skriker han, inte jämt dock, ibland är leken roligare:D Säger dock alltid "kommer snart" och vart jag ska.
Vet inte om han förstår det än men men

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 061
Senast: __sofia__
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
25 392
Övr. Barn ”Hoppas” det är fler som känner igen sig. Som går och lägger sig på kvällen med dåligt samvete att man inte räcker till. För visst är...
2
Svar
27
· Visningar
5 930
Senast: Cocos
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 359
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar