Myt angående vilket kön man får

M

Mumsmums

Vad finns det för myter när den gäller vilket kön man får på sin bebis.

Har hört några roliga så nu kan väl alla dela med sig.

Äter man ingen frukost så är det större chans att få en dotter :angel:

Sv: Myt angående vilket kön man får

Flickor tar mammans skönhet.... :rofl:
kolla bara på mig, jag svällde upp 53 kilo och såg ut som nått katten spytt upp.... :rofl:

Vackra föräldrar får oftare flickor, eftersom flickor är mer beroende av sitt utseende än män :crazy::rofl:

Det är därför jag bara har fått tjejer, och mamma har 4 flickor :D:rofl::angel:

Konstig teori, har kollat på en massa kändisbarn som inte alls kan kallas fagra fast deras föräldrar är svinsnygga.
Det där med att tjejer skulle behöva vackert utseende...väntar bara på att ngn rödstrumpa ska hoppa in här:D

Inga myter men forskning jag läste.

Att svaga kvinnor fick flickor då dessa gener inte är önskvärda att sprida & kvinnor inte kan skaffa barn i samma utsträckning som män,& att starka kvinnor får pojkar då de kan avla av sig snabbare & sprida sina bra gener.

Men ofta får man ju olika kön så det stämmer i såna fall bara på de som får ett barn om man inte skulle få många av samma kön.

Läste det på aftonbladet för ett par år sedan, och min mamma blev genast kaxig eftersom hon bara fått tjejer. ;)
Kändisbarnen kanske inte hunnit hamna under kniven ännu...:angel: (inte för att alla kändisar tagit till det knepet, men en del....)

Minns du var de forskarna ansåg vara svaga och starka kvinnor?
Nu när jag tänker efter låter det ganska konstigt. Det är ju inte kvinnans ägg som avgör ifall det blir en pojke eller flicka utan det är mannens spermier, som antingen kan bära på en x eller y kromosom. Så då borde ju inte kvinnans kropp kunna påverka könet på barnet om inte kvinnans kropp medveten stöter bort ett visst kön förstås.

Såg en gång en intervju (stavas?) på tv med Steve, "krokodilsnubben", där han berättade om ett expriment som han och hans fru gjort. På kräldjur så fungerare det så att om äggen förvaras i en varmare/kallare temperatur så blir det honor/hanar. Steve hade helt enkelt haft det varmare/kallare om sin pung innan och när de haft sex. Det hade tydligne funkat för dem. Bra tips till er som vet vad ni vill ha men inte börjat än. :idea:

En vetenskapstidning som brorsan hade...Illustrerad vetenskap heter den.

Jag fick höra av min syster härom dagen att om man väntade pojke så hade man större behov av järn. Järnupptaget underlättas om man äter mycket C-vitamin. Så slutsatsen är att om man har stort sug efter apelsiner eller andra frukter med mycket C-vitamin så väntar man en pojke.

En vanlig myt är att om man kan se på kvinnan bakifrån att hon är gravid, då är det en flicka. Syns det inte är det en pojke.

JAg älskar saltlakrits och ser ut som en laggårdsdörr från alla håll utom möjligtvis i profil. käkade massa citrus i vintras. KOmmer jag få en pojkflicka el flickpojke?!

Jag fick höra av min syster härom dagen att om man väntade pojke så hade man större behov av järn. Järnupptaget underlättas om man äter mycket C-vitamin. Så slutsatsen är att om man har stort sug efter apelsiner eller andra frukter med mycket C-vitamin så väntar man en pojke.
En vanlig myt är att om man kan se på kvinnan bakifrån att hon är gravid, då är det en flicka. Syns det inte är det en pojke.

Men enligt gravid.se så tyder apelsinsug på en flicka ;)

Har jag också hört. Allt citrussug tyder på flicka.

inget av det stämde på mej.. jag har aldrig kunnat dricka apelsinjuice innan jag blev gravid och nu är det det enda jag kan dricka nästan. och på mej syntes det inte bakifrån. min mage växte framåt, gick upp 8 kg.. och jag fick en flicka..

Då borde jag vänta en pojke. Hade dåligt järnvärde.

Dessutom syns det knappt något bakifrån och magen står rätt ut.

.

Såg en gång en intervju (stavas?) på tv med Steve, "krokodilsnubben", där han berättade om ett expriment som han och hans fru gjort. På kräldjur så fungerare det så att om äggen förvaras i en varmare/kallare temperatur så blir det honor/hanar. Steve hade helt enkelt haft det varmare/kallare om sin pung innan och när de haft sex. Det hade tydligne funkat för dem. Bra tips till er som vet vad ni vill ha men inte börjat än. :idea:

Det där har jag läst om för länge sedan, tydligen så lägger krokodiler i det vilda ägg i olika tempererade gropar och beroende på temperatur så blir det olika kön (alltså var det inte steve som kom på det ;) det gjorde krokisarna själva :D)
Men jag minns då inte vad det berodde på, men jag antar att det är en rätt stor skillnad mellan djur som ormar och krokodiler och sånt och människor.

Mamma och svärmor har tillsammans fått sju döttrar och en son (sambon) jag kan ju fråga vad de har gjort och vad svärmor gjorde fel när sambon blev till ;):love::D

Jag läste nyss att om man är arg mycket under grav så blir det en pojke och gråter man mycket så blir det en tjej. Och med den prognosen kan jag ju berätta att jag troligen väntar en två könad:eek:;)

En vetenskapstidning som brorsan hade...Illustrerad vetenskap heter den.

Den studien tror jag inte på alls, just eftersom mannen bestämmer könet - PLUS att vem bestämmer om en kvinna är svag? Skum forskningsrapport måste jag påstå ...
Och jag har hittat rena fel i Illustrerad Vetenskap mer än en gång, de vrider saker på Expressenlikt sätt för att få mer intressanta artiklar ;)

Knapp

Jag har hört att har man sex några dagar innan ägglossningen så blir det en flicka då "flicksperman" lever längre. Men jag vet inte om det är en myt eller teori. Någon som vet?

Liknande trådar

Fritid Vi hoppas kunna göra en "minisemester" i sommar - bara en natt eller två. "Vi" i det här fallet är min man och jag, vår 17-åriga...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 950
Senast: Myrten
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 426
Senast: mamman
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 041
Senast: Anonymisten
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
3 246

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka