Mysko vinkel på hoven

Sv: Mysko vinkel på hoven

Det har hänt en del sedan 1960 talet och det som Åkerblom och Magnusson kom fram till genom den millitära skolan.

För din del så är det nog helt ointressant,, du verkar ha passerat bäst före datum.;)

Men för lilla nybakade Nilen så kommer detta att komma som en chock en dag framtiden när det uppdagas att e man så lat att man inte ens orkar bemöda sig med att ta seden dit man kommer så har man heller inte förstått motiveringen.Med all respekt för TS,, Har vi en uppdatering och är den lättförstålig??

Det handlar inte om lathet utom att respektera att alla inte förstår de "svåra" ord du använder. Även om jag oftast förstår vad veterinärer säger tycker jag inte att det är lämpligt att hovslagare och veterinärer, som oftast diskuterar med hästägare, använder ett språk som inte alla förstår. De "svåra" orden missuppfattas lätt och många får gissa sig till vad de betyder och om det blir fel får hästen lida av det.

Men fortsätt du att prata så man inte förstår....hästägarna väljer själva om de vill anlita en hovslagare man kan prata med och förstå eller en man inte förstår.

Hovis kommer ju i morgon. Men kan ju lägga in bilden här som du fick. :)
Så får vi se vad vad ni tror. :)
32883391.jpg
[/url][/IMG]

Tack för bilden:
Som du ser själv det ena bal är nogat försjkutet.

:rofl::rofl::rofl: det har du så rätt i Coria,
Not as good as I use to be, just as good as I´m ever going too get.
Om jag leva 10-15 år till kan vi se om ditt förbruknings datum har gått utt och hur mycket har andret sig.:)

Skulle du verkat denna hästen överallt förutom inner trakt? som vi diskuterat tidigare...frågar för att jag inte har så stor erfarenhet av ballförskjutningar...:)

Ja, slå dig för bröstet du eftersom du anser dig vara så fantastiskt kunnig bara för att du svänger dig med allehanda ordbajseri som man får lov att läsa om fyra gånger för att över huvud taget förstå vad du menar. jag har fått förklarat av Putte nutte vad du menar med fysiologi, varför inte förklara på samma vänliga sätt?

Ja, det är bra att kunna fackspråk hyggligt, men det är också av väsentlig betydelse att veterinär och hovslagare (mfl) kan förklara vad de menar på flera olika sätt. Något som du inte kan (i alla fall inte i bukesammanhang) vilket gör dig mindre trovärdig i dina uttalanden.

Jag håller helt med dig i ditt svar till C.

Om man inte kan förklara så att andra förstår vad man menar så ska man kanske fundera på hur pass väl man själv förstår det man uppenbarligen inte lyckas förklara och kanske också varför man envisas med att skriva samma trista gamla trams i tråd efter tråd.

Jag håller helt med dig i ditt svar till C.

Om man inte kan förklara så att andra förstår vad man menar så ska man kanske fundera på hur pass väl man själv förstår det man uppenbarligen inte lyckas förklara och kanske också varför man envisas med att skriva samma trista gamla trams i tråd efter tråd.

Det dunkelt sagda är det dunkelt tänkta.... vem sa det? ET 1800-talet.

Har fått hem en islandshäst på 18 år som stått i en minimal hage i 2 år.
Upptäckte häromdagen att ena hoven fram har en väldigt märklig vinkel. Tror ni att det går att åtgärda.
32879476.jpg
[/url][/IMG]

Hi Nillen:
Vi för titta på den första bild.
Dock vi se hoven från fel vinkle kan du se att den rak utta vägg är nogat höger.
Hästen som är in toed belästa den utta vägg-hov och kutt led.

nästa bild.

Hovis kommer ju i morgon. Men kan ju lägga in bilden här som du fick. :)
Så får vi se vad vad ni tror. :)
32883391.jpg
[/url][/IMG]

Och när vi lyffa foten är det bekräfta....Balförsjutning på ytter siden.
Verkning:
Kan inte dom stora ord symetrisk?-statisk-?
Jag säjer så, man vill balancer träkten så mycket som mjölig eller rätta upp dom,
så jag skulla verka från inna träckten runt till den ytter siden halv väg, och spara den ytter trackt, då komma man att avlästa den siden nogat, få hästen att trampa mer på den inna siden.

Beslägg:
Axel var in i detta.
Man kan lägga på ett sko som ger lite mer stöd på den ytter väggen utan att belästa trckten för mycket.
Och så bra med motion så att hoven för jobba, efter ett par verkning komma hoven vara i balance.

Ingen Latin, Ingen Fack Språk.......bara dålig stavning--------sorry:crazy:
Men jag hoppas du förstå vad jag mena och inte tolka det att jag ska lära dig ditt jobb.

ok. Jag fattar vad du menar och är helt överens med hur du skulle gjort:):bow:

Liknande trådar

Hästvård Min islandshäst har haft återkommande skador ända sedan jag köpte honom för 2 år sedan. Innan jag köpte honom har han bara gått på bete...
Svar
14
· Visningar
709
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 280
Senast: skiesabove
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
3 013
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 988
Senast: Ceta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka