Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har fått hem en islandshäst på 18 år som stått i en minimal hage i 2 år.
Upptäckte häromdagen att ena hoven fram har en väldigt märklig vinkel. Tror ni att det går att åtgärda.
Menar du inte vad som döljer sig under de håriga benen?En sak som jag undrar är,, vad är det som döljer sig under hovarna..![]()
Menar du inte vad som döljer sig under de håriga benen?
Snacka om "Fluffifluff"![]()
Njae,, jag menar att det är lite irriterande när man startar en tråd och inte ens förstår vikten av att ta en bild på ett plant underlag med den "mysko" hovvinkel i fysiologisk belastning där belastningen tas upp i benets styvaste riktning..I just detta fall vore det mkt lättare att tala om vilken typ av stövlar,mönster och skostolek som avspeglar sig i snön.![]()
Nja Korven, det här borde man kunna som hästägare.Speciellt om man vill fota hovarna, eller ta en diskussion med sin hovis vad sker med hästen, eller när man upptäcker ev problem. För det är utifrån den fysiologiska belastning som du har en chans att se om något börjar bli fel eller rätt med för den delen.
Håller med "fysiologisk belastning där belastningen tas upp i benets styvaste riktning" är det absolut inte alla som förstår och inte heller nått man måste förstå som hästägare. Det går att skriva på ett sätt som folk förstår. Kan hovslagare och veterinärer inte göra sig förstådda är det nog dags för dom att tänka om,inte hästägaren. Man ska kunna föra en konversation med sina kunder utan att de ska ha gått 5 år extra i skolan...
Förstår faktiskt inte heller varför yrkesmän ska måsta ta till så extrema fackord och fackbeskrivningar på sakers om kan beskrivas på svenska så alla förstår.Coari kör alltid med det uttrycket men kan inte översätta det, jag har frågat förr men inte fått nåt vettigt svar.
Nu har jag en bra hovis som snackar så man förstår men alla har ju uppenbarligen inte det.