Myrinvasion i lgh

Nebraska

Trådstartare
Upptäckt att jag fått in objudna gäster i lägenheter. En mindre invasion av myror. Är det jag eller hyresvärden som ska lösa problemet?

Upptäckt att jag fått in objudna gäster i lägenheter. En mindre invasion av myror. Är det jag eller hyresvärden som ska lösa problemet?
Hyresvärden har sannolikt avtal med något skadedjursbekämpande företag. Nomor eller Anticimex tex.
Kontakta värden.

Finns det - mot all förmodan - inget sådant avtal har du sannolikt det i din hemförsäkring?

Hyresvärden borde vara intresserad av en snabb lösning.

Från Stockholms Stads hemsida
"
Ansvar och sanering
I hyresrätt
Möbler eller andra föremål som du vet, eller har anledning att misstänka är angripna av skadedjur får inte tas in i bostaden. Oavsett hur ohyran kommit in i lägenheten är du som hyresgäst skyldig att underrätta hyresvärden så fort du upptäcker ohyran. Hyresvärden ansvarar sedan för saneringen. Om du som bor i hyresrätt är ansvarig för att ohyra förekommer i bostaden kan hyresvärden kräva ersättning för saneringskostnaderna.
"

Bär ut de där myrkolonierna du har köpt på dig bara innan. ;)

Bor de där eller travar de in genom fönstret eller dörren? Om de travar in någon speciell stans, kanske strö kanel där?

De brukar vara ute efter någonting också, tex en honungsburk, man kan ta bort den.

Liknande trådar

Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 060
Senast: Mabuse
·
Juridik & Ekonomi Min hyresvärd (Poseidon) har renoverat alla förråd i källaren. Flyttfirman som de anlitade för att packa och magasinera allt har orsakat...
Svar
19
· Visningar
1 813
Senast: lindaf
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 186
Senast: Thaliaste
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 638

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25

Hästrelaterat