T

Tican

Stella, undulaten, är BORTA?

Eftersom jag plockat bort framsidan på buren (burdörren alltid öppen ändå) så .. Har kollat hela rummet, under sängen, överallt. Fönstren har varit stängda, dörren stängd hela tiden så vitt jag vet, och jag har inte hört ett knyst.

???
:(

Sv: Mygod!

Ajaj... :crazy:

Säker på att du har kollat överallt? Gardinstångar, bakom gardiner, under och bakom möbler, i bokhylla/skrivbord/annat? Har själv tappat bort råttor, visade sig efter några timmar att de helt enkelt låg och sov på mina böcker på skrivbordet. Mamma har tappat bort fågel en gång, hon hade hamnat under databordet...

Hoppas du hittar henne iaf!

Jag upptäckte att hon var borta iförrgår kväll, tippar att hon försvann den dagen. Kollat hela mitt rum NOGA, rummet utanför är stort, högt i tak, dessutom med takbjälkar, och massa förrådsskrymslen.

Hur länge klarar sig en undulat utan vatten o mat? :(

Kolla bakom byråer, bokhyllor, längst in i hörn, i morgonrocksfickor - överallt! Finns det någon möjlighet att fågeln kan ha tagit sig till ett annat rum? Har ni några rör eller avlopp som hon kan ha klämt sig in i? Har du ingen annan fågel som kan väsnas lite så du förhoppningsvis kan få ett svar från den försvunna?
Om jag kunde skulle jag komma och hjälpa dig att leta! :crazy:
Min Pelle hade en liten egenhet att försvinna när man gick iväg (han var lös i HELA huset), och jag höll på att oroa halvt ihjäl mig. Oftast återfanns han på jätteuddaställen (typ, jackfickor... :D ). Fortsätt leta!

Utan mat och vatten.. aldrig provat! Några dygn kanske? Men när en av mina gamla undulater rymde "i det fria" kom han tillbaka efter några dagar. Givetvis hade han då säkert kunnat knapra på vad som helst och vatten finns ju i naturen.

Lycka till! :banana:

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 218
Senast: Jahaja
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 322
Senast: Enya
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 321
Senast: Snurrfian
·
Katthälsa Jag med familj har bott utomlands i sambons hemland under en del av föräldraledigheten i 3,5 månader. Under tiden vi har varit borta så...
2
Svar
22
· Visningar
4 389
Senast: Kaching
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Akvarietråden V