Myggavvisning

nejlica

Trådstartare
Vad har ni för myggmedel som funkar?

Armband med ultraljud, såndär liten grej med gasol man sätter i bältet, lappar/plåster att sätta på kläderna?

Sett så många reklamer för olika grejer, men vad funkar egentligen?

Just nu har det bara exploderat med mygg här och jag skulle gärna ha någon slags bekämpning av dessa mer än bara myggmedel att smörja in. Helst något portabelt.
 
Jag har en sådan som jag har på ryggsäcken när jag jobbar på sommaren i Jämtland. Helt perfekt. Det man ska komma ihåg är att den är inte jätteeffektiv när man går pga vinddraget som blir men när man står still är den klockren.

Ah vad synd, jag som hoppades på att kunna ha på promenader och lugnare ridturer. Men jag råkade klickade hem en nu att testa i alla fall :o och får den sen bo på verandan så må det vara hänt! :D
 
Vad har ni för myggmedel som funkar?

Armband med ultraljud, såndär liten grej med gasol man sätter i bältet, lappar/plåster att sätta på kläderna?

Sett så många reklamer för olika grejer, men vad funkar egentligen?

Just nu har det bara exploderat med mygg här och jag skulle gärna ha någon slags bekämpning av dessa mer än bara myggmedel att smörja in. Helst något portabelt.
Jag tycker MyggA funkar bra, men tyvärr ganska kort stund. Det är mycket mygg i år.

Nytt för i år för mig är att inte ett enda bett trots mängder har kliat eller svullnat. Har nog utvecklat resistens.... :)
 
Ah vad synd, jag som hoppades på att kunna ha på promenader och lugnare ridturer. Men jag råkade klickade hem en nu att testa i alla fall :o och får den sen bo på verandan så må det vara hänt! :D

Återkom gärna med hur den funkar i ridningen :) Har hört att den är Såå bra, men är skeptisk just pga vinddraget...
 
Verkar finnas många olika olika versioner. Vilken är den bästa? Jag behöver en för att sitta ute utan mygg på verandan. Alltså varken bett på ben eller armar. Var placerar man den?

Blir fruktansvärt myggbiten och har en katt som slickas så vill ogärna kleta in mig för mycket.
 
Verkar finnas många olika olika versioner. Vilken är den bästa? Jag behöver en för att sitta ute utan mygg på verandan. Alltså varken bett på ben eller armar. Var placerar man den?

Blir fruktansvärt myggbiten och har en katt som slickas så vill ogärna kleta in mig för mycket.
Jag har precis beställt hem en thermacell av den senaste modellen, lite dyrare men ska ha bättre spridning än föregångaren. Jag har förstått det som att det är bäst att ha den placerad på golvet. Vet du med dig att du inte ska ha med den ut i skog och mark hade jag satsat på en av deras modeller som är gjorda för att ha stående på altan och uteplats 🙂
Kan återkomma med recension om någon vecka. Jag hoppas även att den är effektiv mot knott som jag har mer ont av än mygg..
 
Jag kör MyggA. Har haft rollern och testar nu sprejen vilket funkar jättebra. Det är betydligt lättare att sätta medlet på ställen där roller inte funkar, tex på kläder och i håret. Jag får fruktansvärd klåda av myggbett, kliar tills det blir köttiga sår ibland och nästan inget hjälper mot klådan.
 
Det bästa myggmedlet som finns ska enligt uppgift vara att gå bredvid mig, då behöver man inget annat för alla mygg kommer till mig istället :cautious:

Jag vet inte riktigt om jag ska ta det som en komplimang när folk säger så. Det spelar alltså ingen roll hur mycket jag dränker mig i medel. Myggjävlarna ska prompt på mig iaf. Och betten blir ofta som stora bölder dessutom.

Har som mest haft över 600 myggbett varav 43 i ansiktet. Övriga som var med på lägret låg på runt 20-30 😭
 
Det bästa myggmedlet som finns ska enligt uppgift vara att gå bredvid mig, då behöver man inget annat för alla mygg kommer till mig istället :cautious:

Jag vet inte riktigt om jag ska ta det som en komplimang när folk säger så. Det spelar alltså ingen roll hur mycket jag dränker mig i medel. Myggjävlarna ska prompt på mig iaf. Och betten blir ofta som stora bölder dessutom.

Har som mest haft över 600 myggbett varav 43 i ansiktet. Övriga som var med på lägret låg på runt 20-30 😭

Du kan komma och gå med mig, då får du inte ett enda stick. Jag har ett love-hate relation till myggor. De älskar mig, jag hatar dem. Har kliat sönder armar och ben något fruktansvärt genom åren.
 
MyggA tycker jag fungerar typ i samhället, på uteplatsen etc, men inte i skogen. Var på hundkurs i skogen i torsdags förra veckan, varken myggA för mig eller Centaura för min hund höll myggen borta. Visst det hjälpte nog en del men det höll inte myggen borta - var mängder och åter mängder med mygg runt oss :wtf:. Vid ett tillfälle hade Ascot, min hund, tre mygg som satt och sög blod på hans nose stackarn (tills jag tog bort dom och blev blodig på köpet).
 
Du kan komma och gå med mig, då får du inte ett enda stick. Jag har ett love-hate relation till myggor. De älskar mig, jag hatar dem. Har kliat sönder armar och ben något fruktansvärt genom åren.
Vi kanske matchar varandra. 😁
Har ofta knälång kjol på jobbet och har ofta fått reaktionen "men käre vän, hur ser du ut??" av äldre kolleger som förfasas över mina ben 🙈

I gengäld har jag fått en enda fästing någonsin och då har jag vistats mycket på fästingrika ställen. De har uppenbarligen en annan preferens än mygg 🤣
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 950
Senast: Blyger
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 714
Senast: fejko
·
Tjatter Jag skulle vilja flyga, men jag är livrädd för det. Jag vill såklart egentligen inte flyga, men grejen är att jag vill till USA och så...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
6 376
Senast: Paddington
·
Kläder & Bli fin Jag har drabbats av något helt oförklarligt sug efter lyx. O_o Förstår inte riktigt varför, jag har alltid varit rätt enkel i mitt...
2
Svar
22
· Visningar
3 321
Senast: Tuvstarr
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp