R
Raderad medlem 94602
Jag springa runt i en ring?
Ska fundera
Anmälningen går ut den 10/12 så fundera inte för länge.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag springa runt i en ring?
Ska fundera
Anmälningen går ut den 10/12 så fundera inte för länge.
Vilken dag är det?
Fler än jag som tycker @linnsan och Gripa ska ställa upp för "fulschäfrarna"?
Helga behöver konkurrans och exteriörvärlden behöver lite att haka upp sig på.
Om ni bara ställer ena dagen så skulle jag rekommendera torsdagen. Den domaren har tidigare gillat b-schäfer (eller iallafall inte Ogillat).
Okej. Men trist att dommare ska "gilla" en typ mer och därmed primera vissa hundar. Önskade att det var lika inför alla dommare och att det verkligen var hunden som spelade roll och inte dommaren.
Ska framföra detta till maken så får han avgöra.
Varför skulle exteriörvärlden haka upp sig? Jag anser mig vara en del av den världen och det är extremt sällan man kommenterar när det dyker upp grå i ringen. Tvärt om faktiskt. De allra flesta tycker om att det blir fler schäfrar i ringarna.
Sen finns det alltid sursubbor men det gör det ju överallt och i alla sammanhang.
Jag skulle inte alls bli förvånad om Helga tar ett cert, men inte heller om hon åker ut på ett G. Det beror helt på domarens inställning som alltid.
Jag har hjälpt till att visa grå som fått både excellent och CK till ägarnas förvåning.
Okej. Men trist att dommare ska "gilla" en typ mer och därmed primera vissa hundar. Önskade att det var lika inför alla dommare och att det verkligen var hunden som spelade roll och inte dommaren.
Ska framföra detta till maken så får han avgöra.
Så är det ju tyvärr i alla raser, inte bara i de som är uppdelade i show/arbete.
Vi blev ju rejält dragana i smutsen i olika fb-grupper när vi ställde Criga. Så illa att jag tillslut gick ur de flesta. Men även efter jag lämnat grupper skickade bekanta skärmdumpar på vad som skrevs om hunden. Det var riktigt otrevligt. Flera av dem som skrev var uppfödare.
Jag kan inte säga att det känns välkomnande.
Sluta fundera och anmäl. Skulle du få rampfeber kan vi leja in handlerJag springa runt i en ring?
Ska fundera
Klart jag ska filmaDu kan väl filma dem... *ser framför mig* Helga spanar efter ett bord att hoppa upp på samtidigt som hon måste hälsa på alla nya kompisar (två- som fyrbenta) och PLÖTSLIGT får hon syn på Gripa, en kompis hon träffat förut: "HEEJ KOMPIS" med @Voffs man flygandes som en vante i i kopplet!
Nej det förstår jag och då förstår jag också att hornen växer ut på er och att ni vill "tvåla till" folket igen. Jag var ju på plats och såg Criga och tycker att hon vann välförtjänt.
Kommer hålla alla tummar jag har för Helga (och Gripa såklart), oavsett om vi är på plats som konkurrenter eller inte .
JAG och dom uppfödare som vi hänger med tycker bara det är kul när olika typer av hundar visas upp och drömmer om att vi ska kunna landa i mitten i någon slags samförstånd.
Mina horn har ju vuxit ut pga "diskrimineringen" man får när man vill komma in i någon skyddsgrupp med en e-hund, det är inte heller så jäkla kul. Jag har ju ganska höga ambitioner med Valkyria och det är inte helt lätt att få kompetent hjälp. Men dom som verkligen tittar på henne i arbete brukar kommentera att hon inte alls är som en exteriörare.
@Voff jag ska nog kunna filma både Helga och Gripa
Dåligt att det är tors o fredag, jag ska ju dit lördag och söndag.
För en gångs skull kommer jag istället få se dobbisarna!Då får du ändra dig
Jag tycker det är skönt. Förhoppningsvis är det inte lika knökfullt med folk då.