Musklad islandshäst

Tibra

Trådstartare
Det här är säkert världens dummaste och korkaste fråga på buke..men jag måste ju få skriva det ändå :)
är det så att det inte syns lika mycket muskler på en islandshäst som på en vanlig stor häst.. tex travare? Jag menar.. när jag ser bilder på de där vältränade isisarna och jämför med en musklad travare tycker jag man ser betydligt bättre på travaren än på islandshästen att den är musklad.. eller är det bara jag som har dålig syn eller är helt fläng i hövve :) de kanske har lättare "stor hästarna" att få muskler..? haha ne nu ska jag inte skämma bort mig mer med dumma frågor ;)

Sv: Musklad islandshäst

Jag tycker man kan se välmusklade hästar bland islänningarna. Man kan se många dåligt musklade också. Att det skulle vara svårare att se på islänningar vet jag inte. Ska vara vintertid då när de har angorapäls.

Sv: Musklad islandshäst

Av en hästmassör har jag fått höra att islänningarna kan vara lite svåra att massera just för att det är lite svårare att "hitta" musklerna och komma in mellan dem... Det skulle bero på att de har hårdare muskelfaschior(senhinnan som sitter mellan musklerna och runt dem) och att de ofta har lite mer underhudsfett.
Jag vet inte, men det känns som att det skulle kunna stämma... Är själv massör under utbildning, och jag tycker också att det är lite svårare med isisar :crazy: :o

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 759
Senast: Lavinia
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 919
Relationer Jag har en nära anhörig, pensionerad sedan drygt tio år, som ibland har så extremt hårda övertygelser om hur saker ÄR. Jag skriver milda...
2
Svar
36
· Visningar
4 045
Senast: skiesabove
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har en tid funderat på att starta en "dagbokstråd" här. Inspirationen att göra det kommer till stor del från min dotter...
Svar
15
· Visningar
3 675
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka