Munkorg till fånghäst?

A

anci_87

Hej! Undrar om det är nån som testat att ha munkorg på sin fånghäst, t ex under nätterna när fruktanhalten är högre, och om det fungerat bra? Nån som har nån åsikt om de, spelar de t ex egentligen ingen roll om hästen får i sig mindre fruktan utan de det den får kan räcka för ett till fånganfall (oavsett hur känslig den e) lr är det en större mängd som räknas?

Sv: Munkorg till fånghäst?

Patsy har visserligen inte fång men blir lätt fet så hon går med greenguard på betet dygnet runt och håller sig jättefin i hullet! Som jag har förstått det så får feta hästar lättare fång så att begränsa tillgången till ett lättfödd häst när nog inte fel.

Sen har jag fått lära mig att de stora riskerna är i början när de släpps pga ovanan samt om det har varit torka länge och sedan regnar = rejäl tillväxt. Och så första frosten.

Sv: Munkorg till fånghäst?

Har prövat olika till våran minshettis och hon lyckas plocka av alla förr eller senare... :mad:
Varvar istället betet med jordpaddock med skräppor o hö.
Brukar få gå i paddocken nattetid och gå uppe på betet några timmar mitt på dagen....men bara paddock i maj-juni!

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
811
Senast: miumiu
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 882
Senast: Anonymisten
·
Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
31 514
Senast: Elendil
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 657
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka