Tussemaja

Trådstartare
Får man tävla på mullenbit eller måste det vara port i stången?
Man får ju inte tävla på endelat skänkellöst om jag förstått det rätt, och de flesta endelade bett utan skänklar har ju en svag böjning, ungefär som ett mullen.... Nån som kan upplysa mig?

Sv: mullenbit

nuuu hänger ja inte riktigt med på va du menar..

Men nej det måste inte vara port på stången.. Och dom flästa betten är lite böjda för att passa munnen på hästen.

Du får tävla på tränsbett fram till dom är 5år om det är QH eller paint. Sen måste du tävla på stång. WRAS regler vågar ja inte utala mig om men ja har starkt för mig att det är samma där. Förutom på C eller D tävling då det är valfri bettsel. hmmm men ja är inte säker på wras regler..

Eftersom man inte (enligt WRASreglerna) får tävla på ett odelat "tränsbett", och eftersom ju de flesta odelade tränsbett (alltså stångbett utan skänklar) har en svag böjning ungefär som ett mullenmouthbett,(nåja mullen kanske lite mer...) så blev jag osäker på om detta gäller även skänkelbetten med mullenmouth mundel.
Det där med två händer, åldersregler å sånt vet jag.

jag rider på ett billy allen träns bett och de är ju fomat som ett müler bett.. och är två delat med en lite rulle över och går ju därför inte att böjja som ett vanligt tvådelat. De tävlade ja på för två veckor sedan..

Enligt aqha och apha kan man rida med ett "rakt" stång iaf.

Liknande trådar

R
Kultur Jag skulle väldigt gärna vilja ha tips om poddar och tv program och youtube kanaler osv. Som går att se eller lyssna på gratis så ingen...
2
Svar
33
· Visningar
1 006
Senast: Gunnar
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 547
Senast: fixi
·
L
Hundavel & Ras Hej! Endel kanske vet att jag har några favorit raser redan som jag nog skulle välja om jag skulle skaffa en egen hund. Men jag tänkte...
Svar
19
· Visningar
3 050
Senast: NOC14
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 995
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Hemmasittare