Mugg eller allergi????

Sv: Mugg eller allergi????

Provsvaret på stoet visade bara på GT 1,0
Den har inte fått ngn medicin alls- vilket borde påverka:confused:

Läste på flaskan, det är typ 100 ingredienser...

:rofl::rofl:
Tror ändå att det är bättre med skydd, men prova på ett ben- om du törs;)

...ja precis, vad spännande! :rofl:

Skämt åtsido, det har varit vxl molnighet och blåsigt här idag så jag tror inte det har varit någon större fara. Dessutom stod de inne mellan 11-15. Imorgon och på fredag skulle det dock bli mer sol.

Vågar inte linda benen heller pga svampen och ballongbandagen kommer bara kana ner på min häst, han är expert... Jag får väl ta Helosan sol.

...ja precis, vad spännande! :rofl:

Skämt åtsido, det har varit vxl molnighet och blåsigt här idag så jag tror inte det har varit någon större fara. Dessutom stod de inne mellan 11-15. Imorgon och på fredag skulle det dock bli mer sol.

Vågar inte linda benen heller pga svampen och ballongbandagen kommer bara kana ner på min häst, han är expert... Jag får väl ta Helosan sol.

Fast jag fäste först en remsa silvertejp på tyget o sen överlappade jag den med en som fästa i pälsen- satt fint.
Nederdelen tejpade jag över hoven. bra fäste.

Solskyddscreme!
KB sa att det inte fick innehålla ett ämne, som jag inte kommer ihåg vad det hette. vaba taba......:confused::confused:
det skulle stå på innehållsdeklarationen.

PABA, kan det ha varit det? Det ger ibland just fotoöverkänslighet.
Däremot vet jag inte om det redovisas som just den förkortningen på innehållsförteckningen...

PABA- JA:banana:
Hörru!;)
hur var det med klorofyllet i nyskördat resp. fjolårshö?

Blir vita hovar påverkade?
tycker mig se att det inte bara är vid kronranden- hoven har som en blödning under ytan- som de där blåmärkena de kan få.

Måste ju haffa dig när du dyker upp:D:banana:

Jag har letat ganska mycket efter klorofyllhalterna, men inte hittat tyvärr - jag blir lite envis när jag inte kan svara på en fråga :angel:.
Nu befinner jag mig i norrland och jobbar, men jag kan fråga om någon annan veterinär på kliniken vet det.
Det jag kan tänka mig är att klorofyllet är lägre ju längre höet lagrats, för mig verkar det rimligt. De flesta ämnen minskar och bryts ned sakta vid lagring... Dessutom tappar ju höet den gröna färgen successivt - och klorofyll är ju grönt. Men detta är gissningar. Vet inte HH eller någon annan detta?

Senast ändrad:

Jag fattar inte riktigt vad du menar med blåmärkena? Hoven borde vara skyddad av sitt tjocka hornlager till viss del, då kommer ju inte ljuset igenom lika mycket. Du får väl se hur det blir när det läkt av mer, skönt att det är på bättringsvägen iaf! :)

Tack för hjälpen! :bow:

Barnens solskydd innehöll inte detta så jag testar med ett tunt lager imorgon, den är inte så fet heller.

Ok, jag ska testa det också, det blir inte skav?

Har du inga vita fötter på din häst?
Jag ljuger inte. Det lyser igenom- liksom.

Stoet fick oxå Garamycin till sina ben.
På mindre än 6 h.!!!!! gick svullnaden ner, trots bara lite rörelse.

Raspen torkade oxå upp.

Gud vad glad jag är:banana:

Vad HÄRLIGT!:banana::banana::bow:GRATTIS till lite ljusning! Det har du förtjänat!

Har du inga vita fötter på din häst?
Jag ljuger inte. Det lyser igenom- liksom.

Så beskrev också hon som jag pratade med på tel, att hästens hovar blev svampiga i kronranden och "genomskinliga".

Fast egentligen låter det ju logiskt om man nu misstänker att det är en störning i magen/tarmen så man ger probimin.

Fång anses ju till stor del vara en mag/tarm störning och där är ju symptomen i hovarna.

Näe, jag fattar inte ändå... Fast min häst har vita fötter :D
Är det "blåmärkena" som lyser igenom? Eller ljuset? Kan du inte fota, vore kul att se hur det ser ut, jag tror inte att jag sett vad du menar, då skulle jag nog fatta. :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka