palle11
Trådstartare
Jag har moppe så ja, jag har möjlighet att sköta det själv i stallet längre bort och det är jag villig att göra.Har du möjlighet att sköta mocknignen själv så att din mamma slipper åka till det andra stallet längre bort?
Det vore inte helt orimligt om din mamma inte riktigt tror att du kommer klara det ifall hon hjälper dig i dagsläget. Men om du satsar en period och visar att du klarar dig själv kanske hon blir mer bekväm med att låta dig välja stall?
Om du sen väl får byta kanske det går att komma överens med dina vänner i stallet om att turas om med mockning och sånt. Men bli inte förvånad om din mamma inte tror att det kommer att lösa sig via samarbete med vännerna. Hon har det yttersta ansvaret och får därmed bestämma hur det ska vara. Hårt, men logiskt.
Förstår dock din tanke och tror det stämmer då hon hjälper mig i nuläget då jag inte går ner till stallet såvida jag inte ska rida eller på annat sätt umgås med hästen, pga att jag helt enkelt inte trivs av att vistas i stallet.
Ska försöka få motivation, fixa klart lite i skolan och sen försöka gå dit varje dag, det va vad jag försökte med när det blev för mycket och hela motivationen försvann, vet inte hur länge jag stod och grät med ponnyn över faktumet att jag inte kunde se till att hon får träningen hon skulle behöva. Känner mig otillräcklig för henne.