Lumos_Nox
Trådstartare
Hur skulle ni ställa er till det här?
Jag har två jobb (45/h), varav extra jobbet (15h/h) är under omorganisation och iom det så kallas vi i personalen till möten stup i kvarten. Den här månaden hade jag nästan 20h mer än jag brukar jobba pga detta.
Fine vid uppstart men nu vill de ha lägga in ett möte varje vecka (planering, strukturering/personal kalla det vad du vill) för att vi i personalen ska "mötas".
Vi jobbar aldrig tillsammans och har kommunicerat via loggbok/messenger när något har behövts tas upp, vilket har fungerat.
Mötet skulle vara ett snabbt 30-60 min "hej kolla läget möte" och infaller en morgon när jag redan jobbar eftermiddag och de andra två jobbar inte alls på den här arbetsplatsen då, den enda som är på plats är ansvarige.
Jag kläckte ur mig att jag inte vill gå på möte så ofta och förstöra min lediga förmiddag, så nu är jag klassad som motsträvig och inte engagerad/brinner för det här och sitter lite löst.
Jag är på plats under timmarna jag är anställd, gör mitt jobb bra. Jag anser inte att jag ska behöva ta av min fritid för att gå på möten varje/varannan vecka. Det är för mycket.
Ja, jag tar betalt för möten och arbetsplatsen har egentligen inte råd med det.
Har jag fel i det här?
Jag har två jobb (45/h), varav extra jobbet (15h/h) är under omorganisation och iom det så kallas vi i personalen till möten stup i kvarten. Den här månaden hade jag nästan 20h mer än jag brukar jobba pga detta.
Fine vid uppstart men nu vill de ha lägga in ett möte varje vecka (planering, strukturering/personal kalla det vad du vill) för att vi i personalen ska "mötas".
Vi jobbar aldrig tillsammans och har kommunicerat via loggbok/messenger när något har behövts tas upp, vilket har fungerat.
Mötet skulle vara ett snabbt 30-60 min "hej kolla läget möte" och infaller en morgon när jag redan jobbar eftermiddag och de andra två jobbar inte alls på den här arbetsplatsen då, den enda som är på plats är ansvarige.
Jag kläckte ur mig att jag inte vill gå på möte så ofta och förstöra min lediga förmiddag, så nu är jag klassad som motsträvig och inte engagerad/brinner för det här och sitter lite löst.
Jag är på plats under timmarna jag är anställd, gör mitt jobb bra. Jag anser inte att jag ska behöva ta av min fritid för att gå på möten varje/varannan vecka. Det är för mycket.
Ja, jag tar betalt för möten och arbetsplatsen har egentligen inte råd med det.
Har jag fel i det här?