Skulle jag också göra…Tror jag satsar på morotskaka istället.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Skulle jag också göra…Tror jag satsar på morotskaka istället.
Tack för tips!Går visserligen inte jättemånga morötter till detta brödet heller, men det är väldigt gott
Oj?! Är det en kulinarisk läckerhet jag missat eller ett skämt?Ät morötterna med lingonsylt.
Antingen rårivet, eller kokta med lite flingsalt över.
Det där lät ju kanon! Bra med bönorna i också så får man i sig protein också. Ska helt klart göra dom.Morotsbiffar på 3 normalstora morötter, 1 dl havregryn, 1 dl kikärtsmjöl, 230 g vita bönor, 2 vitlöksklyftor, 1 dl växtbaserad mjölk, salt, peppar och ev andra kryddor efter smak. Riv morötterna fint, kör resten i matberedare och blanda sedan ihop med morötterna. Forma till biffar och stek i stekpanna med en skvätt olja.
Sist rostade jag diverse rotfrukter i ugnen till och åt med en rejäl klick chilibea! Men det funkar fint med en god sallad till också bara. Nån gång har jag gjort dem till mindre bollar istället för biffar och ätit typ som falafel i tortilla med sallad/grönsaker och sås.Det där lät ju kanon! Bra med bönorna i också så får man i sig protein också. Ska helt klart göra dom.
Vad brukar du ha till?
Eh... så har det ätits i hela mitt liv. Händer liksom by default på tallriken med stekt strömming när både lingon och morot ingår. Kom sen på att det var lika gott till kokta som råa morötter.Oj?! Är det en kulinarisk läckerhet jag missat eller ett skämt?
När jag äter raggmunkar brukar jag iofs blanda vitkål och lingonsylt, kanske fungerar lika bra med morötter istället för vitkål!Eh... så har det ätits i hela mitt liv. Händer liksom by default på tallriken med stekt strömming när både lingon och morot ingår. Kom sen på att det var lika gott till kokta som råa morötter.
Så nu finns chansen att få upp ögonen för nya gastronomiska höjder. Varsågod, sitt upp!
#murphyskök
Ja, det måste ju vara lite samma princip? Dedikera en morot till rårört lingon och återkoppla vetja. Kanske en ny sidedish på G?När jag äter raggmunkar brukar jag iofs blanda vitkål och lingonsylt, kanske fungerar lika bra med morötter istället för vitkål!
Ja! Stuvade morötter med rökt tofu och kokt potatis är så gott ju.Jag älskar stuvade morötter! Jag äter det oftast tillsammans med stekt skinka eller falukorv men det passar kanske med tofu till?
Synd att det var ägg i, lät ju annars gott!Bröd Jag gör dessa och varierar mellan zucchini och morot, men jag äter ju paleokost. Vill man ha "vanligt" bröd så googla på morotsbröd Gott både som frallor och i långpanna...
https://www.viaventri.se/2019/09/05/zucchinifrallor/
Synd att det var ägg i, lät ju annars gott!