Morbus de Quervain

D

dorisdoris

Nåogon som har fått ovanstående diagnos? Vad fick ni för behandling? Gick värken över fort?

Sv: Morbus de Quervain

En jag känner fick det. Gick ganska länge med det utan att det blev bra. Hon hade skitont och fick skena och cortisonspruta. Men det hjälpte föga. Nu i början på juni blev hon opererad och känner sig mycket bättre. Dock har hon inte börjat jobba än, men antar det beror på först sjukskrivning och sedan semester på det.

Gira

Har fått den diagnosen.. Föst ville de ge en kortisonspruta men jag ville inte ha någon.. Fick sedan en skena som jag skulle ha på dygnet runt i ca 6 veckor. Hade detta och sedan hade jag den bara på dagarna ett tag. Den gjordes efter min hand. Jag fick även vissa övningar jag skulle göra för att rörelsen i handleden inte skulle försvinna. Det blev lite bättre men efter ett tag blev det sämre igen. Jag åkte då och fick en mjuk skena utprövad som jag har på mig när jag gör saker som kan vara jobbiga och som jag sedan får ont av... Nu har jag inte alls ont ofta och det hela började i december... Det viktigaste är att vila den när det gör ont och sedan fortsätta vila den efter att det slutat göra ont så att det inte kommer tillbaka igen.... :-)

Om inte handledsortos ("skena") eller cortisonspruta hjälper, kan det opereras. En liten, söt operation i lokalbedövning.

Liknande trådar

Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
2 315
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 919
Senast: Anonymisten
·
Småbarn Hur lärde du dig att simma? Fick du någon simundervisning i skolan, eller genom kommunen, privat? Hur har du gjort med dina barn, lärt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 836
Senast: Lingon
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 091
Senast: Maniac123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar