Monty Roberts film?

Status
Stängd för vidare inlägg.
R

Redhorsefarm

Monty Roberts fick en otrolig genomslagskraft i världen genom filmatiseringen av hans roman, ”Mannen som lyssnar till hästar”.
Eh, hans bok har väl ändå inte blivit film?

Sv: Monty Roberts film?

Eftersom IngelaH inte tänker göra om fag så rättar jag väl den här.

Monty Roberts: The Man Who Listens to Horses is a 1996 autobiography by Monty Roberts. Är en biografi i roman format vars innehåll har hävdats av släktingar till MR att vara felaktig.

Monty Roberts: A Real Horse Whisperer is a 1997 documentary film about the life and work of horse trainer Monty Roberts.

(The BBC documentary on the story of Monty and Shy Boy is called, A Real Horse Whisperer). It showed Roberts as he set out to tame a wild mustang without enclosures.

Är en film om MR när han förföljer en mustang, också omdebatterad.

Sen finns det en Hollywood produktion efter Nicholas Evans roman Mannen som kunde tala med hästar. I den var helt andra hästtränare med som sakkunniga och MR var mindre nöjd med att han inte fick vara med :)

Men MR är duktig på marknadsföring. ;)

Vad gäller NH/faq så pekade jag redan när den satts in på div brister och erbjöd hjälp med korrigeringar/kompletteringar, men till detta tackades nej.

LIA

Tack så hemskt mycket för påpassligheten och uppmärksamheten, RedHorseFarm. Självklart är det som du säger och det vet jag mycket väl men det är inte alltid man har den korrekturläsare man så väl behöver, när man behöver det. Det är faktiskt ingen som på över ett år, som har gjort mig uppmärksam på detta fel. Tråden skapades 2007-05-06, 11:10, så det är alltså INGEN som har sett detta fel och korrigerat mig trots att jag efterlyst hjälp i ordningställande av de olika faq-erna. Det är väldigt konstigt att ingen har sett felet tidigare, med tanke på att ni bukefalister brukar vara snabba, med hjälp.

Jag ber om ursäkt om jag inte sitter och lusläser varenda nyskapad tråd, men nästa gång kanske DU RedHorseFarm kan göra som alla andra som vill göra oss moderatorer uppmärksamma på något fel i stället för att starta en tråd - PM'a oss, eller varför inte använda den lilla rödvita varningstriangeln som finns längst ner i trådarna, så är chansen större att felen åtgärdas fortare.

Med vänliga hälsningar

IngelaH
En moderator som är tacksam, för all konstruktiv kritik som man kan få.

Senast ändrad:

Det där med filmproduktionen kan jag tyvärr inte påminna mig om LIA, men stämmer det så ber jag om ursäkt. Och det där med fakta tips, har jag inte sett några kompletteringar med nej och jag har inte tackat nej.

Däremot har jag fått tips och kompletteringar av andra, som gjort att jag utvecklat faq'en med några kända/mindre kända tränarnamn till.

Mvh

IngelaH
moderator, som välkomnar tips och kompletteringar från LIA och andra och tackar för de hon redan har fått.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ridning Har ridit och tävlat med egen häst i princip hela mitt liv, är en glad amatör som tävlat t.o.m. 135 cm i hoppning och genom åren alltid...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
10 519
Senast: Sesca
·
Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 688
Senast: MiniLi
·
L
Hundträning Som nog endel vet så har jag ej flatcoated retriever som är ett år och världens bästa och mest under bara hund 💙 Han är väldigt lätt...
2
Svar
21
· Visningar
1 846
Senast: LiviaFilippa
·
Övr. Hund Jag kom att tänka på min allra första hund hon var 1 år när jag köpte henne och jag var 19 år och det var den mest fantastiska tiden i...
2
Svar
33
· Visningar
3 184
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Klösmöbel