Montésits

Sv: Montésits

finns sjælvklara anledningar till det... :rofl: :rofl: till att børja med kan du byta ut dina grøna gummistøvlar... :D :D
det dær med att jag skulle prova din sadel igen på min tjockis, det blir nog nær du ær bortrest... :angel: :D

*Asgarv*. Ja för du och Piper är ju alldelles otroligt välklädda....:angel: , med matchande korrekt modern utrustning:D
så jag förstår att jag och mina gröna gummistövlar skämmer ut er :rofl: Speciellt i kombination med bäbisbajsfärgade ridbyxor, röd jacka och gigantisk blårutigt schabrak.:D

okej. har tagit en bild på mig när jag rider min lilla kallblodsdam i träning.

Så, säg vad ni tycker om min sits ! :angel: :D

PICT0102.jpg

håller med dej angående sadeln, dock blir jag rädd när jag ser hur många rider "lätt" i dem :crazy: oftast inte mjukt heller utan verkligen sätter sig tung i sadeln...kan ju knappast vara bra för hästens (ofta) så omusklade rygg.

Senast ändrad:

ska smyga med mig kameran nästa gång :devil: och då får jag väl försöka övertala henne att korta nåt hål till... :D :rofl:

ja, det är precis så jag kan tvinga med stackars modemedvetna Piper ut med er! skäms! :mad: Själv hade jag faktiskt rena ridbyxor sist!!! och det ÄR modernt med bomlöst och bettlöst! Så de så!!! Det e du som är omodern med en alldeles för liten sadel osv... ni är nästan ett hopplöst fall, men om ni tjatar så kan ni få gå i min modeskola (med Pipers... avsmak... inför din häst så tror jag inte han ställer upp som Jontes lärare... :D ) Vänta bara tills vi skaffat hoppsadel och rosa schabrak med mullebrodyr! :love: :love:

jag har en bild när jag rider som användarbild, så liten så man ser knappt!!!
lika bra d...till mitt försvar :angel: måste jag säga att:
1-just när bilden togs försökte jag få stopp på VRÅLHET häst eft defileringen.
2-jag måsta ha lite längre läder (autostart), han dummade sig alltid bakom bilen :smirk: . fick ha nån som stod redo att komma ut och "springa igång " honom i trav... jo jag vet...lite pinsamt...han stod och hoppade upp och ner på stället...:smirk: han hade lite för kul...

r.i.p min älskade ztatus :cry:

Jag tycker det ser bra ut, men om du kollar min montéstatistik så ser du att jag inte direkt är någon expert:p

Dessutom har jag ingen aning om hur man lägger upp bilder här...:D

Tycker det ser mycket lovande ut! :d

Har du testat att skippa "dressyr hälen" ? ;)

Jockeysarna stoppar in foten rätt in så du hamnar under "hål foten". Mycket enklare o hålla balansen! :idea:

håller med dej angående sadeln, dock blir jag rädd när jag ser hur många rider "lätt" i dem :crazy: oftast inte mjukt heller utan verkligen sätter sig tung i sadeln...kan ju knappast vara bra för hästens (ofta) så omusklade rygg.

Jag brukar säga att det är bättre att stå för "nybörjare" än att rida lätt... Att rida lätt är ruskigt svårt, eftersom du kan sabba hästens HELA balans med att sätta dig fel en gång bara...

Men rider du lätt på rätt sätt så kan hjälpa hästen att få tryck i steget & hålla traven.... Men då skall man vara DUKTIG :)

Tycker det ser mycket lovande ut! :d

Har du testat att skippa "dressyr hälen" ? ;)

Jockeysarna stoppar in foten rätt in så du hamnar under "hål foten". Mycket enklare o hålla balansen! :idea:

får testa det nästa gång. Har aldrig tänkt på det ens ju.
Man är väl så insnöad på det efter allt "dressyrande"! :D

Här har vi 2 bilder på samma ekipage .. :) har inte den blekaste om vem ryttaren lr hästen är .. :eek: :confused:

Men .. bilderna är tagna på Bergsåker i lördags iaf .. :)

PonnyerBergsker018.jpg

PonnyerBergsker081.jpg

Har tyvärr inga bilder på mig då jag rider, men det är inte så mkt att se ... - ÄN ;) Haha :D

får testa det nästa gång. Har aldrig tänkt på det ens ju.
Man är väl så insnöad på det efter allt "dressyrande"! :D

Det varnågon föreläsning tror jag av dom franska ryttarna som det kom upp på!

Själv tycker jag att det blir mycket enklare med balansen! :d

testade idag, det blev lite enklare ju :D
smart !
Kul att man kan få lite tips sådär..

Så, in med fler bilder ! Vi kan lära oss massor av varann ! :D :banana:

Hejsan!
Nu blev ja lite ny här på tråden:)
Gotlandsrussen? Har någon nån statestik på hur man ska rida dom i monté?? Dom flesta på banan sitter ju bakåtlutat typ tölt sitts.... Skulle det inte underlätta om man sitter precis som på stortravarna!? Hästarna ser ju lika dana ut i skelettet!!

Jag tror att sitsen får man pröva sig fram med på russ!

Mycket avgörs nog på om man har en travsäker Ponny/häst eller inte :)

Liknande trådar

Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 042
Senast: gammalek
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 928
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 113
Senast: Lady_S
·
Relationer När jag sökte hittade jag bara en jäättegammal tråd, men jag tror att jag sett att vi är några som går i bröllopstankar nu?! Vore kul...
2
Svar
21
· Visningar
2 249

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka