Montera jeppegrindar (audi a4)

_Runaway_

Trådstartare
Fick äntligen tag i ett par begagnade jeppegrindar till min audi. Säljaren förklarade lite snabbt hur beslagen skulle monteras och det verkade ju enkelt! Men nu när jag står vid bilen känner jag mig verkligen som ett ufo. Hur i heeeeela ska man göra? Jag förstår ingenting! Och de två beskrivande bilderna på hemsidan hjälper mig inte så mycket. Någon som kan förklara lite steg för steg?

Sv: Montera jeppegrindar (audi a4)

Kan tänka mig att det är ungefär som på volvon

Mät ut mitten i taket och på golvet, och mitten på den ska skruvas i taket och mitten på den som ska skruvas i golvet. Så vet du att det inte hamnar snett.

Skruva fast den övre, på min bil ska den breda plattan gå in mot bilen, så hålen till grindarna ska vara längst ut mot luckhållet. Jag fick borra lite i plåten. Om du får göra det, så passa så inte borren går ut genom taket :D

Skruva sen fast den som ska vara på golvet, där är det säkert träplatta under tygmattan i golvet, så det är enkelt att skruva.

Grindarna träs på först där uppe, trycks lite uppåt, och sen träs på där nere.
Har du plattor(små, som en liten bricka eller kant eller vad man ska kalla det för) högst upp på grindarna, så ska du se dom utifrån, annars kan du ej stänga/öppna grindarna.
Så dom ska alltså ligga på utsidan om takfästet.

Liknande trådar

Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 798
Senast: Otherside
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 970
Senast: Johanna1988
·
Hundhälsa Hej, jag känner mig väldigt handfallen inför situationen jag är i, behöver alla tips, råd och synpunkter som finns. Jag känner att jag...
Svar
7
· Visningar
4 726
Senast: s957
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 818
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka