Montélopp

Sv: Montélopp

reglerna i ovan inlägg kommer från STC, utskickade till banor som anordnar bygde- propagandatrav.
Erhåller man bidrag av STC för att anordna, så ska program + resultatlistor skickas in till dom.
Vi har fått plocka bort såna som ej varit kvalade öht.
Hur har det varit löst med tränarfrågan då?

reglerna i ovan inlägg kommer från STC, utskickade till banor som anordnar bygde- propagandatrav.
Erhåller man bidrag av STC för att anordna, så ska program + resultatlistor skickas in till dom.
Vi har fått plocka bort såna som ej varit kvalade öht.
Hur har det varit löst med tränarfrågan då?

i programmet skrev dom bara att tränare saknas..

jag tycker det är konstigt att dom ens fick vara med då om det är som du säger. Reglerna ska ju följas! Helt obegripligt att ingen reagerar..

kan ju hända att andra banor har dispens ??!?
Dessa regler har vi fått utskickade och vi arrangerar bygdetrav årligen....

Det är just därför jag vill veta vart det finns montélopp för oss som har sånna hästar. Måste finnas nånstans dom har "skoj"lopp där vi kan få visa upp vara "gamlingar" =)

Men det är ju en anledning till att man sätter permanent startförbud på en häst. Just för att de inte ska ut och tävla i trav.
Jag skulle bli skogstokig om jag satte ett förbud på en häst, och senare fick höra att man gick så långt som att arangera lopp själv för att få tävla med en sådan häst.
Acceptera bara att du inte kan tävla med din häst!

Men det är ju en anledning till att man sätter permanent startförbud på en häst. Just för att de inte ska ut och tävla i trav.
Jag skulle bli skogstokig om jag satte ett förbud på en häst, och senare fick höra att man gick så långt som att arangera lopp själv för att få tävla med en sådan häst.
Acceptera bara att du inte kan tävla med din häst!

Läs tidigare inlägg, det är JAG som skrivit av henne då ja köpte henne eftersom ja tyckte hon skulle bli dressyrhäst, ingen annan än jag som har me d o göra om hon skulle startas igen

och nej, har inte råd att köpa ny

Ja, jag vet att det var du som skrivit av hästen, men du måste ju haft goda skäl till det. En travare kan ju faktiskt vara ridhäst även om den är reggad hos stc.

Ja, jag vet att det var du som skrivit av hästen, men du måste ju haft goda skäl till det. En travare kan ju faktiskt vara ridhäst även om den är reggad hos stc.

Som jag skrev, skulle bara rida till henne o sen sälja som ridhäst, eftersom hon va "knäpp" ville ingen köra eller knappt rida henne. Därför skrev jag av henne för att hon inte skulle behöva komma till nån tränare igen när ja lagt ner så mycke jobb på o få henne bra i psyket.

Som du ser är alla startmöjligheter borta i och med att du satte startförbud på henne, det hade ju räckt med att du gjort det när du skulle sälja henne.

Jag säger fortfarande att enda möjligheten du har är att försöka hitta likasinnade utanför oss aktiva.
När våra hästar är startklara så startar vi dem hellre än att köra provlopp med dem. :banana:

Att fixa ett eget race skulle ju inte va helt fel, men då får ja ju inte va me själv =/

Nån som vill ställa upp!? Man kan ju säkert dra ihop något om det är flera som vill....

Jag skulle vilja va med om du skulle fixa eget :angel: skulle vara kul att prova på utan att behöva ta licens först:)

Får man fråga vart ni tänkt ha det loppet?? Då hästarna och ryttarna inte har licenser el tränare så kan det knappast vara på en travbana.

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
989
Senast: Cattis_E
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 481
Senast: ildiko
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 208
Senast: Bison
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
405
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Flytta med utekatt
  • Akvarietråden V
  • Oseriös avel 2023