• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Juliamaard
  • Startdatum Startdatum
Sv: Moné

Montéryttare skrev:
På Solvalla tycker jag det ät KLASS på monté loppen... Sälland mer omstarter än vanliga lopp! pga av att ryttarna nu är mer erfarna :bow:

Varför hade de montéloppet sist i onsdags? För att det är så bra sport?

Senast ändrad:

det kan man undra:eek: att lägga ett montélopp som sista lopp är det sämsta en bana kan göra :mad:

sedan tycker iaf jag att det är sjlvklart att ett montélopp sliter på hästrana, håller till viss del montéryttare men jag måste lägga till att det säger sig väll självt att monté sliter orhört mkt på frambenen. framförallt knäskador är som bekant den mest åtgärdade delen på en travhäst och om man på det lägger till en ryttare på ryggen (sedan beror det också mkt på hur klumpig/smidig ryttaren är som sitter på, gäller både de tyngre och de lättare ryttarna) som hästen dessutom måste bära upp på just det....frambenen....:crazy:

jag skulle aldrig sätta mig upp på en häst som jag vet har blivit åtgädrdad/ haft ont i framknäna ngn gång!

Därför, det finns en anledning varför fransmännen som är de rutinerade i sporten inte rider sina hästar i snabbjobb mer än vad de behöver;)

jag tycker att man på licensutb i landet ska tänka på vilket tempo man rider licenloppen!!! på vissa banor verkar det vara fullt ös medvetslös utan koll på någon klocka vecka efter vecka. Fel att ha lite koll och sätta en gräns hur fort man får rida!, dvs sakta! det skulle kunna göra det möjligt ta licensen med en häst. De som inte kan hålla sina hästar i ett provlopp har inte på banan att göra.

För övrigt har jag bara råkat ut för en omstart i de fem starter jag varit med om:bow:

lycka till med er licenstagning;)

solros skrev:
Varför hade de montéloppet sist i onsdags? För att det är så bra sport?

Därför att dom är rädda för dom tabbarna som vissa har gjort innan, tänk omdetskulle bli 2-3omstarter mitt i en V64 dag:eek: ... Men jag tror inte det har vart omstart på valla det senaste halvåret om jag inte missminner mig....

Vi på solvalla monté klubb är väldigt glada över att Robert o grabbarna har gett oss förtroendet att överhuvudtaget får ha lopp på Onsdagarna. Först var det en testa på måndagarna, och dom ansåg att ryttarna förvaltade det bra, så dom gav oss en test på onsdagarna :bow: Bara att vå värma med V64 hästarna är ett förtroende... Har funnits monté kval med fulltös medvetslös och ryttare som ramlat av så nog har dom rätt att vara försiktiga till en början... Jag har själv pratat med Robert och han ser självklart hungern efter mer lopp och mer pengar... (men som alla vet sä är han en av dom större motståndarna oxå). När Hans G slutade tappade vi nästan andan... vad ska hända nu??? :eek: Men det rullade på, det Hans G hade gett oss i lopp-väg hade skötts o Robert hade fått ändra sin sin, så han fortsätter att ge oss lopp vilket vi är jätte glada för!

Det var historia ifrån solvalla :D Så kom nu inte o säg att det inte har gått framåt...

håller fullständigt med!
montén har fått rekordstart i sverige och det känns som vi är i klass med morge redan nu om inte bättre:idea: just därför banorna vågar satsa med mkt prispengar och därför klass på loppen. Vi måste också tänka på att första totoloppet reds 2004. bara två år gammal!

det jag mest tänkte på om att ha montélopp sista loppet är för spelets skull. det montén brottas med nu är spelarnas pengar, dvs omsättningen i loppen. det blir garanterat inte bättre av att ha montélopp som sista lopp men vägning och allt som fördröjer resultatet, de flesta vill nog hem till värmen så fort som möjligt sådana här dagar:smirk:

förresten! varför finns det utvägning????
det är väll toltalt meningslöst, huvudsaken är väll att man väger mer än 65 kg efter loppet:confused:

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 777
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 274
Senast: lizzie
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 145
Skola & Jobb Hej! Här på Buke verkar det finnas kloka och hjälpsamma människor, postar nu min fråga efter att ha läst på forumet i flera veckor. Jag...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 439
Senast: Mabuse
·

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Vad gör vi? Del CCVIII
  • *Ulvlek* Ronja Rövardotter

Hund, Katt, Andra Djur