N

nixa 324

Hej! Jag behöver hjälp med förslag till en hästrelaterande möhippa!
Välkomnar alla idéer:)

Sv: Möhippa

Vid en möhippa i grannskapet blev vi tillfrågade om vi kunde ställa upp med häst att rida på. Det kunde vi + att äldsta dottern agerade ridlärare och "mön" fick göra olika saker efter instruktion.

Blev mkt uppskattat, både av "mön" och de som tittade på! :)

Givetvis var vi på inhägnat område, hästen lugn och sansad + mön utrustad med hjälm, väst och skor med klack.

Lycka till med hippan!

kul grej! finns det någon annanstans än på gotland?

Tack. Men hon "kan" redan rida, så jag tänkte något mer avancerat.
Kom gärna med fler förslag!

På min möhippa red vi på turridning med islandhästar. Det var jätte kul! Det var något nytt för både mig och mina vänner. Jag hade inte ridit så mycket islandshäst då och jag var den enda icke nybörjaren i gänget. Men det var ändå en ganska intensiv tur, fastän att vi var så många nybörjare.

jag har faktiskt tänkt på något sånt, vet bara inte om alla vill vara med och betala för dem själva med.....alla älskar ju inte hästar som vi:D

Nej, det är inte lätt när man har icke hästintresserade vänner. Men de kanske blir efter turridning. :D
Mina vänner hade gjort så att de som inte ville/hade råd att rida slöt upp senare på kvällen. Det var en trevlig överraskning att det kom fler sen till midagen. Efter vi ätit stack vi och bowlade, så fanns det ändå något som alla kunde vara med på.

Kanske hyra något ekipage med häst & vagn. Hon kan åka runt i stan o utföra olika uppdrag i nån fin mundering!

Eller... så kan man klä ut henne o nån snäll pålle i matchande kostymer och rida någon specialgjord tipspromenad där hon får svara på frågor om... gamla ex kanske?

Nja... jag vet inte... har faktiskt aldrig vart på någon möhippa! :)
Hoppas ni kan få något roligt uppslag iaf!

det finns en hel el riddare som hänger här på buke också, sök på typ "tornerspel" eller "riddare" i forumet så kommer du att hitta en del folk ;)

På en möhippa fick bruden (som var hästintresserad) och de andra som ville testa att köra travhästar. För de okunniga var det shettisar men de andra som hade lite erfarenhet fick köra "riktiga" travare.
Efter några testkörningar ordnades en inofficiell tävling:D
Det var en höjdare:laugh:
Vet tyvärr inte var de höll till.

Vilka roliga förslag ni kommer med! Ska verkligen kolla upp flera av dem! Kom gärna med fler om det finns!

Möhippan ska vara i eller runt göteborg.
Kan givetvis tänka oss att åka en bit bort, men då hade det varit bra om det fanns något "paket".

Liknande trådar

Tjatter Svägerska ska gifta sig i sommar, nu kom inbjudan till möhippa. Jag trodde möhippegänget skulle planera något roligt tillsammans men det...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 252
Senast: Piaff
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 12 år och älskar hästar! Min dröm är att ha en egen ponny. Jag har ridit i ungefär 7 år på ridskola. Och just nu rider jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 451
Senast: Häst_
·
Hästmänniskan Hej! För dryga veckan sedan ramlade jag av hästen då den skenade och sedan bockade. Fick fyra frakturer i bäcken och en spricka i...
Svar
2
· Visningar
580
Senast: Piaff
·
Hästmänniskan Hej nu när det börjar bli höst och mörkt senare. Hur gör ni som hämtar era hästar för att sköta/rida på kvällen när det inte finns...
2
Svar
26
· Visningar
2 043
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Hiss och diss del 5
  • Att hata mat