Moderskapsintyget..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bebben

Trådstartare
Ojsan! Jag var helt bombsäker på att jag skickat in det till FK, men nu när jag städade och gick igenom mappen med journal, UL-bilder osv så hittade jag det där.. Men jag kan inte för mitt liv minnas om man ska lämna in papperet på sitt lokala kontor (Och vem lämnar man det till då?) eller om man ska skicka in det till någon inläsningscentral typ. Någon här som vet?

Tur att jag städade där i v 25 istället för att rensa några veckor innan förlossningen :p
 
Sv: Moderskapsintyget..

Det spelar ingen roll till vilken du skickar det till bara det kommer till FK. Jag skickade min till inläsningscentralen.
 
Sv: Moderskapsintyget..

Spelar ingen roll. Jag skickade in mitt i oktober, födde den 13/4 och först häromveckan fick jag brev från FK ang att jag snart ska föda barn och att de har infokvällar om hur FK fungerar! Hahahahaha!!!
 
Sv: Moderskapsintyget..

Vad är det för nåt? Har jag ett sånt, och vad ska jag med det till och vem får jag det av?
 
Sv: Moderskapsintyget..

Ojdå, dom var då snabba! :angel: :rofl:

Jag har planerat att ta ut även lite innan förlossningen, så det är nog dags att skicka in det känns det som. Får hoppas på att dom är snabba här (Vart i Skåne bor du?) i alla fall.. Annars får jag ringa och gnälla :devil:
 
Sv: Moderskapsintyget..

Det är ett intyg från BM om att du är gravid, och när ditt BF är. På så sätt så får FK veta om det i god tid, och kan ordna med föräldrapenning osv innan födseln. Jag vet dock om att vissa landsting inte använder sig av det här, utan skickar in något från sjukhuset sen när bebisen kommit ut. Men jag vet inte var i Sverige det görs och inte görs..
 
Sv: Moderskapsintyget..

Okej, då kanske det görs automatiskt häruppe, jag ska fråga bm nästa gång jag ska dit, om jag inte hunnit få innan.
 
Sv: Moderskapsintyget..

Jag fick mitt efter rutin-UL i v 19, då man även får reda på BF. Innan dess får man inget moderskapsintyg.
 
Sv: Moderskapsintyget..

Visst är de! Jag ska faktiskt ta ett snack med dem om det...ska bli intressant att höra hur de förklarar det hela.
 
Sv: Moderskapsintyget..

Jag hade varit helt galen vid det här laget :o En utskällning hade nog varit det mildaste jag kunde komma på i alla fall :crazy: Men så är jag allmänt trött på FK som det är, efter allt samröre med dom som jag haft genom åren..
Konstigt nog har jag blivit snabbast och bäst bemött i Sthlm! Dom som har väldigt dåligt med tid.. Här i Ystad så kan dom sällan ens svara på mina frågor rörande mitt ärende :crazy:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
1 037
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 128
Senast: Gabby_Ossi
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
14 729
Senast: Juli0a
·
Skola & Jobb Jag vet inte hur jag ska hantera den här situationen och behöver hjälp att tänka! Då barnet är vuxet känns det som om den här frågan...
9 10 11
Svar
210
· Visningar
16 432
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp