moderkakan ivägen..

Tviggy1081

Trådstartare
Ja så är det..
Var på ultraljud idag och allt var bra, bara att moderkakan låg lite ivägen sa barnmorskan.:crazy:
Ingen fara sa hon, men än att det blir kejsarsnitt om den inte flyttar sig.
Haft en liten blödning men det var inte heller nån fara.
Nån som varit med om liknande?Brukar moderkakan flytta sig desto mer barnet växer?jag är inte så insatt, det är mitt första barn..

Sv: moderkakan ivägen..

Jag skulle också vilja veta lite mer om det. Även min moderkaka ligger lite ivägen. Barnmosrkan sa att den brukade flytta sig uppåt så det var nog inga problem, men ett nytt UL ska göras för att kolla noggrannare.

//Doccan

Jag var på UL i v. 19 (är i v.24 nu) och det var samma sak här :) Moderkakan låg för enda utgången så i v.32 skulle det göras ett nytt UL för att se om den flyttat sig uppåt i takt med att livmodern växt.

Var in nu i torsdags för sammandragningar och då låg moderkakan i överkant av livmodern så den hade flyttat undan helt så det blir inget snitt av den orsaken iallafall :)

Ja, det vanliga är att moderkakan flyttar sig vartefter "paketet" blir större. Min låg för utgången kring vecka 16 och kring vecka 30 var det fritt igen och inget hinder för normal förlossning.

Det var likadant för mig med min första. Ultraljudet visade att moderkakan var ivägen. Gjorde nytt ultraljud i vecka 30 och då hade den flyttat sig. var inga problem när hon väl kom ut.

Slappna av ni. I v.18 med minsting låg moderkakan iväg och den bm som gjorde ul började hojta om snitt direkt. Var sedan av annan orsak iväg till doktorn någon vecka senare och han häpnade när han hörde vad hon sagt. Fick ett nytt ul i v. 32 eller 33 och då var det fritt fram för en normal förlossning.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 025
Senast: lizzie
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 615
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 972
Senast: Mabuse
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
25 420

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka