Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
*knapplån*
I dag var det bra mockarväder.
Så nu gott folk, mocknings-faschister och bajs-fobiker, kan ni få triumfera.
Jag har mockat 3 kärror ur den ena hagen och 4 kärror ur den andra.
Att ställa hästen i en bädd med urin i botten ger förvisso mjukare hovar - urinet bryter ner hornet, men det är knappast en hälsosam "mjukhet"/nedbrytning.
/Migo
Nej det gör det "förvisso" inte.
en rätt skött permanentbädd är torrare än en växelströ bädd, där man verkligen kan tala om att hästen står i skit och piss dagligen. På en rätt skött permanentbädd står hästen INTE i ngnt blött. alls.
Och dessutom BARA för vår skull ....
Fast det kan man ju inte gå efter. Mockning måste ju ske när det behövs. Inte när man har lust eller när vädret är fint. Det är för hästarnas skull. De skiter högaktingsfullt i vädret eller vilket humöt matte är på. De ska ha rent i vilket fall som helst. annars ska man inte ha hästar tycker jag. (eller ha någon annan som sköter om detta)Inte det minsta för er skull utan för min egen.
Jag gillar egentligen att mocka.
När jag har tid, ork och vädret är trevligt.
Fast det kan man ju inte gå efter. Mockning måste ju ske när det behövs. Inte när man har lust eller när vädret är fint. Det är för hästarnas skull. De skiter högaktingsfullt i vädret eller vilket humöt matte är på. De ska ha rent i vilket fall som helst. annars ska man inte ha hästar tycker jag. (eller ha någon annan som sköter om detta)
Håller helt med dig Biggan..
Om man inte ids att göra rent efter sina djur oavsett anledning, ja, då ska man heller inga ha!
Mockning måste ju ske när det behövs.
Om man inte ids att göra rent efter sina djur oavsett anledning, ja, då ska man heller inga ha!
Fast det kan man ju inte gå efter. Mockning måste ju ske när det behövs. Inte när man har lust eller när vädret är fint. Det är för hästarnas skull. De skiter högaktingsfullt i vädret eller vilket humöt matte är på.
Men här är det hagmockning det gäller.
Med hästar som har alternativ. Och då borde man kunna välja när man vill.
Jag tycker det ska mockas när man har mindre hagar, jag har ju mina latmanshagar och de mockar jag på våren, när vädret är just fint och jag får lust.
Jag går nästan aldrig o mockar i 2 ha hagen eller 5 ha hagen, och neverever i de ännu större.
Att kräva att alla som har häst skall mocka sina hagar varje dag annars så får de inga hästar ha, det skulle verkligen tömma Sverige på hästar
Ska stallgången vara så ren också att man kan äta på den?
Därför så ser man till att det inte behövs oftare än man kan.
Permanent djupströbädd tar hand om den saken.
Och traktorn tar hand om hagarna.
Att kräva att alla som har häst skall mocka sina hagar varje dag annars så får de inga hästar ha, det skulle verkligen tömma Sverige på hästar.
Fast hästen ska väl knappast sova i stallgången? Det var ju prat om hur rent det är i boxen där hästar äter, sover och spenderar många timmar.
Där är som att jämföra renligehten i trappuppgången (stallgången) och min säng (boxen)
Och när anser du att man måste göra rent?
Många skulle enligt dig inte få ha djur om daglig mockning av hagarna var ett krav.
Och permanentbädd, får man ha det?
Det är ju tur att det inte är du som bestämmer för det skulle bli oerhört tomt på djur då.
Ska man klämma in flertalet hästar i en paddockstor hage, bygga ligghall på det och sen låtsas att dom har det naturligt, nä, då kan man lika bra ge 17 i det!