Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag föredrar helt klart höns. De krafsar ut högarna så de regnar ner i backen, mockning onödigt och helt överflödigt. Dessutom håller de parasittycket helt borta.
Har under 6 år inte haft en häst som behövt avmaskas.
Så länge bajset inte är fastfruset eller övertäckt av snö brukar jag försöka mocka hyffsat regelbundet, d v s varje vecka. Blir så himla mycket annars. (Mina hästar bajsar väldigt mkt.)
Vi ska låna en hagdammsugare av grannen inför sommaren. Tanken är att den ska hjälpa oss att få rent lite snabbare. Sen brukar vi köra ut med traktor + kärra när marken bär och på så sätt få bort bajset hyffsat enkelt.
Just nu har jag alldeles för många högar i hagen för att vara nöjd. Mina hästar bajsar inte på bestämda platser. De bajsar överallt.
Jag blir nyfiken, vet ingenting om höns men har funderat på att ha lite höns för att slippa stödja äggindustrin. Går hönsen i hästarnas vinterhage? Rymmer de inte? Vad säger hästarna om hönsen?
Vi mockar hagen varje dag o tar allt på en gång. Det blir två skottkärror skit. Våra hästar har sina " bajsställen" mitt i hagen så det underlättar ju mycket. Vi använder stallgrep o ibland spade o kratta. Fastfruset skit sparkar vi loss, det gäller att ha bra slitstarka skor med stålhätta