Mob Muscle

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Nela88
  • Startdatum Startdatum
N

Nela88

Fick hem reklam om denna hingst, men jag har aldrig hört talas om honom. Infon om honom på hemsidorna är inte heltäckande om man säger så. Någon som vet något om denna Mob Muscle? Pappan kan man väl inte klaga på, han är efter Muscles Yankee, men sen då? Verkar inte gått något storlopp, inte med framgång i alla fall. Inte startat något de senaste åren, men jag har inte hört om honom i aveln heller så vad har han sysslat med? Fisk eller fågel? Eller en medel?

Sv: Mob Muscle

Nämndens omdöme om hingstens härstamning: Fadern Elithingst. Möderne med måttlig och ojämn
förärvning.

Nämndens omdöme om hingstens prestationer: Måttliga prestationer med svaga unghästmeriter.

Veterinär beskrivning: Hingst visad i gott skick avseende hull och hårrem men med kraftiga förslitningsskador i
form av sen-och ligamentskador på båda frambenen. Uppdrivna leder samt led-och senskidefyllnader på alla ben.

Exteriör beskrivning: Långsträckt, medelstor, något tung hingst.
Brett ansatt något välvd hals, långa bogar, djup i bålen, något sänkt rygg. Långt välmusklat kors och lårparti, bred
i bringan.
Korta, uppdrivna kotor runt om. Något vinklade hasar, tryckt i knäna. X-ig, tåtrång vänster fram, utåt roterad tåaxel
höger bak. Välformade hovar.
Täta rörelser i skritt. Belastar utsidan av hovarna bak både i skritt och trav.

Slutomdöme/Beslut: Hingstens förväntade avelsvärde är lågt, 47 poäng.

Sv: Mob Muscle

Med andra ord: Fisk...

Klart att du skulle sitta inne på den informationen ;)

Tackar så mycket!

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 246
Senast: alazzi
·
Hästmänniskan Jag känner att jag har stannat upp lite när det kommer till hästar. Har varit medryttare sedan jag var 14 på lite olika hästar och...
Svar
8
· Visningar
1 593
Senast: sky_fly
·
Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
25 894
Senast: supercassie
·
Hästvård Lång historia men så här är det: till och från under hösten kändes min häst konstig, liksom knyckig i rörelsemönstret utan att jag kunde...
Svar
1
· Visningar
1 005
Senast: krocket
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025
  • Inkorsningsmetod