Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har börjat tvivla på mina tuttar,hon e gnällig o vill äta ofta ofta..
ska prova med mjölkersättning..Men..
Ungefär hur mkt ska dom få i sej?(1,5 mån)
Tack för alla svar..
Jag ska försöka några dar till...om d går..
Som d e nu så vill hon äta minst varannan timme,dygnet runt
o det verkar som att hon e rent ut sagt vrålhungrig så fort hon slår upp ögonen o får svårt att ta bröstet för att hon är så uppe i att skrika..
Jag har hört.. Utan att ha erfarenhet själv. Men vi diskuterade mat till barn i 3:e världen och då sa en av de som pratade att man ska amma i 30 minuter eller mer. Då kommer den riktigt bra mjölken. De som bara snuttar hit och dit får bara en "tunn" mjölk. Vet ej om det är sant, men det påstods så. Därför var det så att vissa av dessa barn inte kunde klara sig på enbart amning. Sant eller falskt?
Jag har hört.. Utan att ha erfarenhet själv. Men vi diskuterade mat till barn i 3:e världen och då sa en av de som pratade att man ska amma i 30 minuter eller mer. Då kommer den riktigt bra mjölken. De som bara snuttar hit och dit får bara en "tunn" mjölk. Vet ej om det är sant, men det påstods så. Därför var det så att vissa av dessa barn inte kunde klara sig på enbart amning. Sant eller falskt?
Igår använde vi den nyinköpta pumpen..o hur mkt kommer ut..knappt 20ml
Är det nu då som jag trott-Lite mjölk?
eller är pumpen helt kasst(apotekets)?
Hon fick sin första mjölkersättning igår oxå medans jag va i stallet...
och hon surplade i sej 190ml på 1,5 timme fastän hon just ätit innan jag gick..
så vad tror ni...?
elle jag får nog ringa bvc-tanten på mån o höra..