Mitt möte med en j*pip* kärring

Sv: Mitt möte med en j*pip* kärring

:eek: Hur vågar du!! Jag har minsann jättebra pli på mina små!:mad:
Haha skämt åsido , eller jag ha rju det men..ah..du fattar!:crazy:
Måste hålla med dig. Jag är helt fascinerad över detta fenomen liten hund= koppelmarodör. Det är väldigt få småhundar som går fint i koppel..är det för att man orkar hålla en ouppfostrad hund på tio kg? Ingen aning..Jag tycker iaf att det är väldigt jobbigt att gå med en hund oavsett om den är stor eller liten och drar i kopplet..Men pojkväns föräldrars bichon frise tex :angel: ..hehe.
 
Sv: Mitt möte med en j*pip* kärring

Eller hur....!

Har bland annat en tant här i området som alltid har sin chiuahua lös. Den lyder inte för fem öre och springer fram till alla och skäller.
Jag går hela tiden och hoppas att den ska springa fram till Enzo och då ska jag ge honom fritt fram att leka med det lilla pyret.:devil:

Och sen tänker jag alltid precis som du sa att hur svårt kan det vara att hålla ordning på en sån där liten.:crazy:
 
Sv: Mitt möte med en j*pip* kärring

*KL*

Fast jag har råkat ut för små hundar som springer fram ytterst sällan i mina hunddagar.. Dom kutar emot oss en bit, stannar på lagomt avstånd och råskäller/bjäbbar...

Dom gånger vi blivit påhoppade har det alla gånger varit kvinnor ( mellan 40-60 kanske ) och deras julgris( ursäkta nu ) labradorer .. Det har hänt säkert 6-7 gånger..

Dom tycker det är djurplågeri att aldrig ha hunden lös, men dom har ingen pli på sina Labbar, släpper dom i skogen och så rusar dom efter rådjur,harar m.m

Sedan råkar dom möta en annan hund, då vrålar dom : Är det en hane ?? Min är snäll och vill bara leka..

Leka??

Hittills har ingen könsmogen hanlabrador som jag mött bara velat leka med mina hanar ...
 
Sv: Mitt möte med en j*pip* kärring

Jo det vågar sig ju inte närmare. Men frågan är vad folk hade sagt om min hund hade rusat mot dem vilt skällandes och sedan stannat ett par meter bort.
Jo jag hade fått mig en uppläxning som hette duga:D
 
Sv: Mitt möte med en j*pip* kärring

Ungefär som följande senario:

En liten dvärghund attackerar min Grand Danois, han behöver inte ta i för att olyckan ska vara framme och ex ryggen knäcks på dvärghunden..

Det blir min Grand Danois som är farlig och har bitit ihjäl en dvärghund...

Så är det att ha stora hundar ibland.
 
Sv: Mitt möte med en j*pip* kärring

Fast jag har råkat ut för små hundar som springer fram ytterst sällan i mina hunddagar.. Dom kutar emot oss en bit, stannar på lagomt avstånd och råskäller/bjäbbar...





Vad skönt , men jag kan också förstå varför..:angel:
Min tax har noll procent mindrevärdeskomplex och har flertalet gånger gett sig på stora hundar..bla en väktares rottweiler som turligt nog bara labbade till honom med tassen så han flög sin kos :crazy: . Det har dock alltid varit de andras fel då mina hundar får springa lösa i "sitt" stall tillsammans med dom andra hundarna som går ihop med varandra. Olyckorna har hänt när ngn råkar komma på besök och "glömt" att kolla om det finns andra hundar i området vilket ofta skapar onödiga konflikter...

Sedan råkar dom möta en annan hund, då vrålar dom : Är det en hane ?? Min är snäll och vill bara leka..

Leka??

Är hiskeligt trött på den kommentaren från diverse hundägare..:cool:
 
Sv: Mitt möte med en j*pip* kärring

Inte undra på att ickehundägare får dåligt rykte, speciellt inte när dom hela tiden ska förmänskliga hundar.

Jag är faktiskt hundägare :smirk:
Men jag tycker bara att alla är för försiktiga mot sina hundar, klart de inte bara ska springa fram till alla man ser men alla jag träffar håller hårt i hunden när det kommer en annan hund, varför är det så. varför har man hund? bara en jävla massa tjafs. jag ska aldrig mer ha en hund.
 
Sv: Mitt möte med en j*pip* kärring

ungefär av samma anledning att man måste måste ha främmande hästar på allmän plats separerade iom konfliktrisken?
 
Sv: Mitt möte med en j*pip* kärring

lite off topic men men

Min förra granne hade nån slags björnhundsblandning, som han var väldigt stolt över. Bla brukade han visa hundens hörntänder för mig och påpeka hur stora de var. Han sa att hans hund var så nära en varg som man kunde komma.
I alla fall så när vi fick Enzo så brukde vi stanna och prata ibland och vissa gånger fick hundarna hälsa. Den andra hunden var verkligen jättesnäll och väluppfostrad.
Men han ville aldrig att hundarna skulle få leka lösa och det var väldigt få gånger som de fick hälsa. Den fick över huvud taget inte hälsa på de andra hundarna i området.
Jag tyckte faktiskt lite synd om den här hunden som verkligen uppförde sig exemplariskt och aldrig fick leka.
Det var precis som husse ville att han skulle vara farligare än vad han var.
 
Sv: Mitt möte med en j*pip* kärring

Jag tycker inte det är ett dugg synd om en hund som inte får hälsa på främmande hundar om den har en annan hundkompis den kan släppa loss med ett par dagar i veckan. Alla här inne som har svarat och "låter" som att dom aldrig någonsin låter sina hundar leka med andra hundar har ju själva antingen två hundar eller "hundkompisar" till sin/a.
 
Sv: Mitt möte med en j*pip* kärring

Jag är faktiskt hundägare :smirk:
Men jag tycker bara att alla är för försiktiga mot sina hundar, klart de inte bara ska springa fram till alla man ser men alla jag träffar håller hårt i hunden när det kommer en annan hund, varför är det så. varför har man hund? bara en jävla massa tjafs. jag ska aldrig mer ha en hund.

Försiktiga? Jag tror att många vill undvika konflikter. Sen har en hund ingen som helst nytta av ett hundmöte på 5 minuter med okänd hund. Det är inte ens värt att testa för lite lek som är obetydlig. Plus att JAG inte vill stå mellan min hund på 45 kg och en stor rottishane om det ska gruffas. Varför ens riskera det? :confused:
 
Sv: Mitt möte med en j*pip* kärring

*kl*

...ok...här kommer en "tjuvhälsningshistoria" till... ;)

Vi har några gånger stött på ett par med två boxerhanar, en gammal enögd (nu död) och en bamsestor kille i sina bästar dagar. ...eller rättare sagt, vi har mest stött på hundarna...husse o matte kommer knatade några hundra meter efter och gör ingen ansats att kalla in hundarna, som dock är snälla.

En vinterdag var jag ute och gick med Zelda runt en stor åker. Hon höglöpte, varför jag hade henne kopplad. På långt håll ser jag kvinnan med den stora boxerhanen (de var typ på andra sidan åkern). Ser även att han får korn på oss o börjar lufsa åt vårt håll. Matten fortsätter dock åt sitt håll (hon gick så att hon mycket väl såg var hunden var påväg). När han verkligen är efter oss och går i våra fotspår börjar hon i sakta mak börja röra sig åt vårt håll, lite lamt visslande och...eh...ropande...(?) När hon till slut behagade komma fram hade jag stått i tio minuter med jätteboxern i ena handen o Zelda i andra... (de ville ju såklart fram till varandra) Var så j-a trött o arg att jag inte kunde fräsa fram mer än att "hon höglöper:mad: ", varpå matten glatt utbrister "ojdå, ja då förstår jag att han tyckte att det luktade gott!" Ångrar att jag inte fick ur mig nåt klipskt, men jag kunde typ inte annat än stå med hakan nere i bröstet - ghaaa vilka människor det finns!


Chima: Jag har inget emot att min hund träffar andra hundar, men då ska man fråga först. Min tik gillar inte andra tikar, och det skulle vara fruktansvärt trist både med stressen det innebär för henne plus om jag skulle bli betalningsskyldig om min kopplade hund skulle bita en framspringande tik...
 
Sv: Mitt möte med en j*pip* kärring

Off topic jag jag ju;)
Menade inte att det hade ngt med de här inläggen att göra.

Den här hunden hade dock ingen annan hund att umgås med.... vi bodde vägg i vägg så det borde jag ha sett.

Själv brukar jag gå ut och "leta" leksällskap till Enzo på ställen där folk brukar rasta sina hundar. Tex stranden. Träffar jag någon där som verkar intresserad så frågar jag om hundarna får leka lite. Det brukar vara uppskattat från bägge håll.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Mötte en kvinna ute i skogen som frågade om hon fick hälsa på mina hundar och jag svarade absolut men dom är smutsiga och kommer hoppa...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 989
Senast: Stergo
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 179
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Hej jag behöver lite hundmänniskors input. Under brf:s årsmötet diskuterades den stora frågan vem som nu glömt att plocka upp sin hunds...
Svar
19
· Visningar
2 252
Senast: Grazing
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 532
Senast: AlmostEasy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp