Mitt möte med en j*pip* kärring

Sv: Mitt möte med en j*pip* kärring

mammas hund blev överfallen av en korsning med massor av stora kampraser, vi hade våran kopplad men den var lös... :( han hängde sig fast på luddes hals tills blodet rann..
synd att det var min lillebror som var ute då, han sprang hem med hunden släpandes efter sig...

vad jag vill säga med det är att det inte bara är snälla hundar som är lösa
 
Sv: Mitt möte med en j*pip* kärring

"Jag skiter i vad du har för en hund de ska fan inte hälsa om jag inte vill."

Inte undra på att hundägare får dåligt ryckte! :smirk:

Alla är så jävla pedanta med sina hundar, skulle ni/du vilja vara isolerad mot att träffa andra människor, hundarna kanske vill leka av sig lite ibland de också.
Nu säger jag inte att din hund ska hälsa på varenda hund den ser, men du behöver inte låta otrevlig åt någon, egentligen gjorde ju "tanten" inte något ont.
 
Sv: Mitt möte med en j*pip* kärring

mammas hund blev överfallen av en korsning med massor av stora kampraser, vi hade våran kopplad men den var lös... :( han hängde sig fast på luddes hals tills blodet rann..
synd att det var min lillebror som var ute då, han sprang hem med hunden släpandes efter sig...

vad jag vill säga med det är att det inte bara är snälla hundar som är lösa

Usch då! Beklagar..:(

Nej, jag förstår också att det inte bara är snälla hundar som är lösa.
Men man vill ju gärna tro det. Jag tror alltid det bästa om djur men jag är ju så jäkla blödig också :D
 
Sv: Mitt möte med en j*pip* kärring

Inte undra på att hundägare får dåligt ryckte! :smirk:

Alla är så jävla pedanta med sina hundar, skulle ni/du vilja vara isolerad mot att träffa andra människor, hundarna kanske vill leka av sig lite ibland de också.
Nu säger jag inte att din hund ska hälsa på varenda hund den ser, men du behöver inte låta otrevlig åt någon, egentligen gjorde ju "tanten" inte något ont.

Tycker du borde läsa vad jag skrivit.. :D
 
Sv: Mitt möte med en j*pip* kärring

Inte undra på att hundägare får dåligt ryckte! :smirk:

Alla är så jävla pedanta med sina hundar, skulle ni/du vilja vara isolerad mot att träffa andra människor, hundarna kanske vill leka av sig lite ibland de också.
Nu säger jag inte att din hund ska hälsa på varenda hund den ser, men du behöver inte låta otrevlig åt någon, egentligen gjorde ju "tanten" inte något ont.

Det gjorde hon ju visste! Det är inte acceptabelt att bara släppa dit sina hundar utan att höra med hundägaren först!
Jag blir arg om någon tar för givet att det är bara att låta dem hälsa, dels för att min hund inte ska hälsa utan att jag sagt att det är okej, och dels pga ovan nämnda anledning, hon är inte 100%ig och jag kan inte garantera hur hon beter sig mot en främmande hund om hon blir trängd.

Så jag säger det samma
Jag skiter i vad du har för en hund de ska fan inte hälsa om jag inte vill.
 
Sv: Mitt möte med en j*pip* kärring

jag kan också tycka att det är lite fånigt att en hund absolut inte får hälsa på andra hundar om den är vänligt sinnad. kommer det fram hundar när jag är ute med hanen blir jag inte sur utan säger "ojsan, det var tur att min andra hund inte var med ute" med ett leende.

men så har vi såna hundar som inte är så trevliga, som min tik t ex. blir hon rädd blir hon farlig och jag vill inte riskera att hon hamnar i ett slagsmål när hon är kopplad. de flesta hundar går faktiskt undan när jag börjar gorma, men en och annan gör det inte. då försvarar jag min hund med armar och ben. har man en hund som inte går när den är ovälkommen eller t o m svarar upp så ska den ALDRIG vara lös där det kan komma folk om man inte har 110% pli på den.

sedan har vi den trevliga kategorin hundägare som jämt och ständigt låter sina mindre trevliga hundar springa vind för våg. vi har en på mitt område och den vågar jag faktiskt inte ge mig på. den är stor (labbe/rottiskorsning) och verkar inte backa för något. tack och lov är min hane helt fenomenal på att avvärja hotfulla hundar, men vad som händer den dagen han inte är med vill jag inte tänka på. ser jag den lös igen kommer jag polisanmäla, men jag antar att det inte kommer hjälpa :(
 
Sv: Mitt möte med en j*pip* kärring

Inte undra på att hundägare får dåligt ryckte! :smirk:

Alla är så jävla pedanta med sina hundar, skulle ni/du vilja vara isolerad mot att träffa andra människor, hundarna kanske vill leka av sig lite ibland de också.Nu säger jag inte att din hund ska hälsa på varenda hund den ser, men du behöver inte låta otrevlig åt någon, egentligen gjorde ju "tanten" inte något ont.

Inte undra på att ickehundägare får dåligt rykte, speciellt inte när dom hela tiden ska förmänskliga hundar.
 
Sv: Mitt möte med en j*pip* kärring

Skulle du vilja betala alla behandlingar mot noskvalster jag skulle vara tvungen att låta våra hundar genomgå om de fick hälsa fritt på kreti och pleti?

Skulle du vilja ta konsekvenserna och reda ut både hund och situation som skulle uppstå om folk lät sina hundar rusa runt och hälsa på min hundilskna tik?

Den hunden är inte ett dugg social och har mycket lite utbyte av att "leka" med okända hundar. Det är mest ett stressmoment för henne. Den andra är gammal och grå och leker sällan numera. I sin ungdom lekte han med den yngre hunden och det var nog för honom.
 
Sv: Mitt möte med en j*pip* kärring

har varit med om samma sak massor av gånger! men sen vi skaffade amstaffblandisen slipper vi sånt=) inte en jävel som vågar låta sin hund gå fram. nu har jag dessutom en cane corso som daghund, å den e STOOR å har ett "tufft" uteseende. Har funderat tidigare på när jag bara hade dvärgpinschern att skrika för full hals att han hugger om de kommer någon hund lös emot en.
 
Sv: Mitt möte med en j*pip* kärring

KL

Att bero på allt detta så var jag ute och gick med min sambo i lördags kväll runt halv elva , turligt nog hade jag inte hundarna med mig..Först träffar vi på ngt ungdomsgäng, inte mer med det..vi går vidare tills vi bestämmer oss för att gena över stora vägen eftersom det var rätt lite trafik. När vi står där på andra sidan vägen ser vi en stor vit herdehund (tror jag det var) komma farandes i full kareta mot oss...Eftersom att jag jämt brukar hitta folks hundar som sprungit bort visslade jag på den då den var vänligt inställd, men den fullkomligt ignorerat mig tills jag ser att målet är en dam som är ute med sin golden. För det första blir retrievern ordentligt överaskad över att det hoppar fram en främmande jycke mot den för att inte tala om ägaren som nog blev ganska nervös.
Hunden var dock vänligt inställd hela tiden men ett riktigt pain in the ass då detn hela tiden bjöd upp damens golden till lek och hoppade o flängde runt dem..Långt borta hör jag ungdomsgänget ropa på hunden...Hunden kommer, men först springer den över stora vägen igen ( :eek: ) och gör en U sväng och kutar med full kareta tillbaka till damen med retrievern om hunnit en ganska bra bit. Turligt nog vände hon och skällde ut ungdomarna. Tror dock inte dom brydde sig ett skit, men dom tog hunden iaf..Kan tillägga att jag retade mig resten av kvällen och fortfarande..Och hade det varit mina hundar det handlade om hade jag inte varit snäll :devil: , förvisso ingen spark på hunden..man vet aldrig hur dom reagerar men en redig utskällning till gänget + en liten bonus till ägaren då mina hundar haft maginfluensa..Iom att det smittar hade det kommit som en present på posten till den andra hunden. Misstänker att ägaren bor i höghus o då är det ju extra kul om en hund blir akut skitnödig och måste ut på två röda..:devil:
 
Sv: Mitt möte med en j*pip* kärring

Oj:eek: :eek:

Alltså grejen är den att det verkar som att folk helt har tappat förståndet.
Eller iaf vissa.

Jag menar, jag ska ju inte behöva förklara varför jag inte vill att min hund och kärringens hund träffas:confused:

Och det här som du skrev om...det är ju ren djurplågeri. Nog för att jag blev arg på "min" kärring men det är ju inte hundens fel. Jag skulle i allra värsta fall ha lyft upp hunden i nackskinnet och gett den till kärringen. Och sagt henne några väl valda ord.
Men det här...att du inte sa ifrån, anmälde henne eller nåt...det måste ju finnas en gräns..??
 
Sv: Mitt möte med en j*pip* kärring

Men snälla du...om du läser noggrannare så ser du att tanten var otrevlig mot mig för att jag inte ville att min hund och hennes skulle hälsa.

Och förresten...inte fan springer jag fram och leker med varenda människa jag möter! Gör du?

Hade hon frågat mig så hade jag ju såklart varit trevlig men hon frågade ingenting och när jag bad henne (SNÄLLT) att ta bort hunden så ville hon inte det.

Människor som inte har nån slags empati har jag mkt svårt för. Hon var rent ut sagt en egoistisk inkompetent kärring. Inkompetent nog att inte inse att min hund KAN vara aggressiv, KAN vara rädd, KAN ha någon sjukdom som smittar.
Jag har all rätt att slippa sånt där.
 
Sv: Mitt möte med en j*pip* kärring

Fast jag låter min hund hälsa på andra.

Men det måste ske under ordnade former i början.

Antingen att jag eller den andra hundägaren frågar om det går bra.
 
Sv: Mitt möte med en j*pip* kärring

det var inte till dig jag riktade inlägget. det finns folk som säger att "min hund behöver inte leka med andra hundar för den har mig". det kan säkert stämma på vissa, men ibland blir jag så ledsen när man ser hunden, en glad retriever som sååå gärna vill leka med andra hundar.
 
Sv: Mitt möte med en j*pip* kärring

Ja jag får hålla med. En kompis kan den väl få ha iaf för att bara få vara hund ibland.
 
Sv: Mitt möte med en j*pip* kärring

Undrar just om du skulle säga samma sak om den hunden som går i koppel faktiskt är aggressiv mot den hunden som bara springer fram...

Övrigt:

Jsg skriker alltid nu mer att min hund har skabb eller kennelhosta, då brukar det bli en jävla fart på den ägare vars hund springer lös och okontrollerat.
 
Sv: Mitt möte med en j*pip* kärring

Den här diskussionen kan nog nå långt. :D
Hoppas att alla förstår att jag inte menar något illa mot någon för det har iaf. inte varit min åsikt (förutom tanten jag berättade om, och då endast för att hon gick och skrek efter mig i månader).
Utifall att det har blivit något jag förklarat dåligt.:bump:
 
Sv: Mitt möte med en j*pip* kärring

Idag var min mamma ute på promenad med min rottis (jag har haft hög feber en vecka så hon är snäll och motionerar hundarna åt mig), och mitt på motionspåret blev de ikappsprungna av en lös welsh springer-hane, som kom fram och hälsade på min hund.
Inte en ägare i sikte, inga försök till inkallningar hördes.
Som tur är är min hund väldigt snäll och bråkar inte i onödan, men tänk om hon varit det?

Efter att ha dragits med den här stunden en bit skymtade min mamma hundens ägare,hon ropade lugnt på hunden och han sprang tillbaka.

jag blev helt paff när jag hörde det, jag menar, för det första har man ju inte hunden lös där det OFTA går andra hundar om man inte har koll på den, och har man den lös släpper man väl inte iväg den så långt att den är utom synhåll?
Hon verkade inte ens intresserad av att se vart hunden tog vägen liksom.

Visst, nu hände det ingenting, ingen skada skedd, och naturligtvis kommer vi inte skälla på henne varje gång vi ser henne.
Men tänk om min hund hade varit hundrädd, eller hane och hanhundsaggressiv?
Då hade det inte varit roligt för hennes vovve.

Nästa gång jag möter den hunden lös tänker jag berätta för ägaren vad jag tycker:angel:
Inte otrevligt, men ändå. Det finns säkert fler som tycker det är obehagligt och irriterande, och jag vet att det traskar omkring endel ostabila hundar här också.

Vet inte riktigt vad detta hade med din berättelse att göra, men jag menar kanske att jag förstår er båda!
Hade jag varit hon hade jag blivit rädd och irriterad, men jag hade definitivt inte sparkat din hund halvt sönder och samman om det verkligen inte var fara för ngns liv, och absolut inte skällt ut dig så, dessutom jättelång tid efter...
 
Senast ändrad:
Sv: Mitt möte med en j*pip* kärring

Kolla upp för i det flesta motionsspår ( om du menar elljusspår ) är det koppeltvång...
 
Sv: Mitt möte med en j*pip* kärring

*kl*

Något jag stör mig på är att det verkar som små hundar kommer undan med mycket mer än stora.
Har sett hur många små papillons och chiuahua (stavning?) som helst som springer lösa och som skiter fullständigt i ägaren. De springer ju fram till folk över allt och ingen bryr sig.

Ibland tänker jag att jag också ska släppa lös min stora hund så kan han "leka" (läs bolla) lite med de små godingarna.
Men då hade ju folk blivit helt hysteriska.

Visst kan min hund göra mer skada rent teoretiskt men jag tycker ändå att många småhundsägare har sjukt dålig pli på sina hundar.

(Snälla ingen diskussion ang. bukfalisterna med små hundar eftersom jag är helt övertygad om att ni har god uppfostran på era hundar.)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Mötte en kvinna ute i skogen som frågade om hon fick hälsa på mina hundar och jag svarade absolut men dom är smutsiga och kommer hoppa...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 989
Senast: Stergo
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 179
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Hej jag behöver lite hundmänniskors input. Under brf:s årsmötet diskuterades den stora frågan vem som nu glömt att plocka upp sin hunds...
Svar
19
· Visningar
2 252
Senast: Grazing
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 532
Senast: AlmostEasy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp