Mitt mammahjärta blöder

Sv: Mitt mammahjärta blöder

Tja. Ungen ser ju inte ut att lida, hon gråter inte och tvekar inte nämnvärt inför att gripa ta i ormen. Inte skadas ungen heller.
Ormen backar och försvarar sig.

Men min egen reptilhjärna kan ändå inte låta bli att reagera med förskräckelse inför att se ett litet barn bredvid en så stor :eek: orm....

nehe?!!!!:eek: fy så fruktansvärt!11:cry:
vad är det för fel på människor som gör så?!!!JAG KAN BARA INTE FÖRSTÅ HUR MAN KAN GÖRA VARE SIG DJUR ELLER BARN ILLA!!!HELT OFÖRLÅTLIGT!!!!:cry::mad:

Håller med! Blir så otroligt arg! At sen folk ska filma det me! att de än kan me att lägga ut det! Vilka otroligt sjuka människor de finns!

eeeh, ja? i just detta fallet, vem ser räddast ut? barnet som jagar och grabbar tag eller ormen som backar och försvarar sig´?

Med detta menar jag inte att det inte är synd om barnet, absolut inte. Nästa gång kan ju inte barnet veta om det är en "säker" orm och kanske ger sig på en med tänder.

Anym, barnvän och djurvän.

Växer man upp i en sådan kultur så lär man sig nog ganska snabbt hur man handskas med ormar, både dom som är ofarliga och dom som inte är det. Föräldrarna låter troligen inte barnet göra på samma sätt med en "vild" giftig orm. Det är ju som barn som växer upp på cirkus, dom rider på elefanter och zebror och ser pappa tämja tigrar, men jag tror knappast att dom gör samma sak med ett vilt djur.

Senast ändrad:

Nussikan, du har sagt det jag tänkte säga. I Sverige drar ungarna i uppfostrade hundars svansar. I indien vill dom kramas med giftfria kobror. Kobran lider nog inte av att vara giftfri heller, men att bli stressad på det där sättet är lika fel som hos vårat samhälles djur.

Visst är det fel, men mer ur det stressade djurets synvinkel.

Självklart lider kobran av att den fått tänderna utdragna eller munnen hopsydd! :eek: Det är ett osmakligt djurplågeri och ormstackaren svälter långsamt ihjäl då den varken kan jaga eller försvara sig. Stackars orm. :cry:

Fast nu sväljer väl ändå kobror sina byten hela? Och jag antar att det är en "tam" orm? Då matar man dom väl ändå? Då borde ju inte maten vara något problem i alla fall. Fast jag har inte ens koll på hur mina grannar hanterar sina djur, än mindre där borta.

En giftorm utan tänder kan inte jaga, är munnen dessutom hopsydd så kan den öht inte gapa och än mindre svälja ngt byte. En giftorm använder giftet för att oskadliggöra bytet och det underlättar nedbrytningen av kroppen, den jagar inte fatt ett byte för att sedan svälja det levande med risk för skador, den kväver det inte heller som en boa eller anaconda gör + att de vill ha varma = levande byten, inte kalla och redan döda. De här ormarna är förbrukningsvaror, knappast ngt som tas om hand av sina "omtänksamma" ägare. :mad:

Jag tycker det är helt fel, vad fn tänker föräldrarna med egentligen? Tycker mer eller mindre att ormen stressas och blir arg i onödan och synd att de ser ormen som en leksak.

Tycker även synd om barnet förvisso..

Kanske får skit för detta nu. Men jag tyckte faktiskt mest synd om ormen. Om jag inte har helt fel så är väl huggtänderna borttagna på dessa ormar så barnen känner väl inget när ormen hugger. Menar inte att det gör saken mer rätt. Men barn är inte direkt heller varsamma med djur när de är så små. Ormen är otroligt irriterad och säger ifrån flera gånger. Att då inte ta bort barnet därifrån är idioti. Stackars orm...och barn. Men mest synd om ormen tycker jag nog...

Nussikan, du har sagt det jag tänkte säga. I Sverige drar ungarna i uppfostrade hundars svansar. I indien vill dom kramas med giftfria kobror. Kobran lider nog inte av att vara giftfri heller, men att bli stressad på det där sättet är lika fel som hos vårat samhälles djur.

Visst är det fel, men mer ur det stressade djurets synvinkel.
Jag håller med.

Barnet tycker jag faktiskt inte synd om alls, den verkar ju tycka det är roligt om något.

Däremot att dra ut tänder/sy ihop munnen på ett djur!?
Fy fan för såna människor.
Man borde göra detsamma med dem.

Jag ser nästan min 10 mån pojke framför mig när han jagar en elsladd och jag försöker att hindra honom. Hur han gång på gång jagar ikapp den, helt koncentrerad och oberörd av mina tappra försök att säga AJ AJ. Tokiga ungar.

Men... Nej jag tycker ändå inte att det var helt okej. Jag uppskattar inte när man förnedrar vare sig människor eller djur i "skrattsyfte".

Liknande trådar

Övr. Barn Vi har kollat lite lätt på ett hus, det ligger lite utanför, men skolbussen går där och hämtar upp elever som bor ännu längre bort, men...
2
Svar
31
· Visningar
1 557
Senast: Lejanna
·
Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
2 343
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 765
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 965
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023