Sv: Mitt företag... (vill ha tankar och funderingar)
Tack för ett bra råd. Jo, nog kommer jag att starta upp litet i början. Ska väl kolla upp ungefär vad ett vanligt fritids kostar för barn och erbjuda ungefär i samma prisklass. Sen om man har någon extra aktivitet på någon helg/lov så kan man ju bestämma pris då.
Jag har även tänkt ta kontakt med kommunen för att starta upp en enskild fritidsgård (för ett fåtal barn, ca 4-5 st i början om jag jobbar ensam). Jag har tagit kontakt med fritidsnämnden för att se vilket intresse de har av mig samt vilka bidrag som finns att få.
Jag har många jag känner som håller på med hästar, som jag även vet är bra med barn och människor. Jag är fullt medveten om att jag måste fixa någon som kan vara en extra hand ibland, hoppa in vid sjukdom osv. Även fast företaget är ganska litet i början. Jag har tagit kontakt med iaf en tjej som ska kunna hjälpa till vid behov. Detta är inget som är riktigt offentligt än...
De aktiviteter som jag presenterat i början är de aktiviteter som jag skulle vilja ha när företaget är stort (om det blir det). Min största dröm är ju att få hålla på med detta på heltid, men man får ju se vad som händer.
Det är om företaget blir lite större, som jag vill erbjuda ett mycket billigt/gratis för förskolor/skolor att komma och besöka och klappa på djuren å så. Så jag vet att ekonomin går runt ändå. det kommer ej att vara i början då det kanske känns lite ostadigt i ekonomin.
Glimris. Vad hade du för företag? kan du inte berätta lite?