Misstag på jobbet/i skolan

Sv: Misstag på jobbet/i skolan

Det värsta var nog när jag jobbade i ett stall, bodde i en lägenhet där så jag skulle ta kvällsinsläppet vid 8-9 tiden. Några unghästar bodde kvar ute i hagarna på nätterna och de hade druckit upp sitt vatten sedan de fick mat senast så jag hade vattnet igång och flyttade runt slangen mellan hagarna medans jag ledde in resten av hästarna. Sedan glömde jag stänga av vattnet innan jag gick upp och lade mig, så vattenkranen stod fullt öppen hela natten. Kom på det direkt när jag vaknade, sjukt vilken ångest jag hade för att gå ner till jobbet den morgonen :o.
 
Sv: Misstag på jobbet/i skolan

KL

min värsta tabbe från jobbet är också från stallet, jag extrajobbade som hästskötare, skulle ta in sto + föl, jag är uppväxt med att föl går själva och tar in dom själv, tyckte ändå inte jag såg någon i närheten som kunde hjälpa till. Fölet hänger på och jag går in med stoet i boxen, fölet går halvvägs in.. stannar upp tänker 'vad finns det mer för skoj här?' och vänder! Det slutar med att fölf*n tar en runda runt hela gården... alla andra gånger hade den gått fot med mamma men såklart inte denna gången....... jag skämdes som en hund!
 
Sv: Misstag på jobbet/i skolan

KL

En oerhört jobbig grej var när jag var på praktiken. Jag hade praktik på en blomsterbutik och just under den tiden i mitt liv var jag väldigt väldigt blyg och försiktig. Ville inte göra mer väsen av mig än vad jag gjorde när jag andades, typ.

Jag hade som uppgift att vattna alla blommor ute i butiken. Det var liksom alltid min uppgift att se till att dom hade vatten och mådde bra. Det var ju inga problem. Efter ett par månader så skulle det möbleras om lite och min chef säger "du har inte märkt att det är helt plaskblött i ett av skyltfönstren?" varpå jag undrar varför. Det visar sig att jag hade vattnat en plastblomma under ett par månaders tid. Den simmade bokstavligt talat i vatten. Det var väldigt pinsamt men något som vi efteråt kunde skratta gott åt och berättade för nya som skulle jobba, för att lätta upp stämningen lite ;) Jag tänkte ju ofta på att blomman såg väldigt fin ut, men tänkte väl mer att jag var så duktig att sköta om den, att det var därför den alltid blommade...

En annan grej som hände var att jag hade fått förtroendet att skicka iväg en order till en annan blomsterbutik, med beställning på blommor osv. Dom har ett speciellt program för det. Jag hade varit med när en av mina chefer gjort detta och det såg ju så lätt ut. Fått förklarat för mig att det speciellt var viktigt att fylla i rätt summa, speciellt till denna butik då ägaren där kunde vara lite speciell. Sagt och gjort. Jag satte mig och började och kände mig så oerhört duktig när jag var klar... Tills det ringde till butiken och jag svarade. Då var det ägaren som var förbannad för att jag hade fyllt i en helt fel summa.
Jag var livrädd då han ville prata med min chef. Hon vart väl kanske lite irriterad ett tag, men efter att jag bett om ursäkt typ en miljon gånger och hon insett att jag verkligen skämdes, så skrattade hon och sa att det faktiskt händer henne ibland också, fortfarande.
 
Sv: Misstag på jobbet/i skolan

Jag jobbade en gång i tiden på en bokhandel där jag egentligen inte riktigt hörde hemma. Jag hade länge funderat på varför jag inte sagt upp mig för det var så inte jag att jobba på en bokhandel. Under tiden jag jobbar där byter bokhandeln ägare och jag gör väldigt dåliga intryck med mina klumpigheter. Det var som om högre makter hela tiden ställde till det för mig för att jag skulle ta arslet ur vagn och säga upp mig.

Det börjar med att jag tappar nycklarna, som går till hela gallerian... Chefen hittade dom på parkeringsplatsen. Detta hände till och med två gånger. Jag har även glömt nycklarna hemma och chefen trodde alltid att jag hade tappat bort dom då igen.

Den värsta gången var när jag råkade radera det nya kassasystemet så allt bara försvann och nollställdes på mindre än en sekund. Den dagen fick jag sitta med support i några timmar och ha en arg chef hängandes på luren. Jag skämdes ännu mer när räkningen från supporten sedan kom...
 
Sv: Misstag på jobbet/i skolan

Jag glömde låsa dörren vid stora ingången en kväll när jag skulle stänga Ica-butiken.... :crazy::banghead: Vilket jag fick reda på av chefen nästkommande arbetsdag O_o Oerhört pinsamt, som tur var hände ingenting och chefen blev inte ens arg till min stora förvåning. Därefter var jag vääääldigt noga med att dubbelkolla att jag låst allt ;)

Den tabben har jag också gjort (fast jobbar inte i butik). Försäkrade min überseriösa arbetsledare om att jag låst alla dörrar och precis när vi släckt ner och skulle gå hem kom det en utomstående person gående genom mörkret från andra änden av lokalen ... Oups. Ingen blev uppenbart arg dock, men det tog ett tag innan jag fick förtroendet att sköta låsningen igen. ;) Och jag är ju tacksam över att vi faktiskt inte hann larma och lämna innan den här personen kom in. Då hade läget kanske varit lite annorlunda.
 
Sv: Misstag på jobbet/i skolan

Jobbade som stationär väktare för en del år sen. Var alltid noga med att se till att jag hade nycklarna på mig för ytterdörren till min "bur" låstes av sig själv.

En dag rusar jag ut och har väl lite halvbråttom i ca 10 minuter, kommer tillbaka till dörren och inser att nycklarna inte hänger i bältet :nailbiting:.

Funderade på alla eventuella möjligheter att kunna ta mig in. Hittar inga och måste ringa till kundens säkerhetschef och förklara läget.

Han kommer en kvart senare på cykel då han tagit en whisky såhär på fredagskvällen, han släpper in mig. Jag skämdes som fan.

Då hade jag jobbat där i två år och inte glömt nycklarna en enda gång. Men det hände inte igen :cautious:

Den har jag också gjort. Som tur var hade jag en kollega på samma ställe som kunde komma för att öppna hyfsat snabbt.

....då var det värre den gången när jag stekte svamp på jobbet och drog brandlarmet. Ringa och väcka säkerhetschefen och berätta, möta upp brandkåren, bli mobbad av de anställda som var tvungna att utrymma. :o jag kände mig inte stor då!
 
Sv: Misstag på jobbet/i skolan

KL

lol pamindes om en till (av mina miljoners miljoners) nar jag laste andras.

Jobbade i mataffar under mina studier i England. Vi hade valdigt hogt kundtryck (dvs 15pers i ko till en 20 oppna kassor vid 4-6 pa eftermiddagen) sa van vid att trycka in allt snabbt pa vara KNAPP kassor.

Tydligen var jag helt ok, for dem bestamde sig for att skicka bort mig och en annan som hjälp till en ny affär som skulle öppna som inte hade tillräckligt med personal an (vi/jag var dar andra dagen). Sprillans nya kassor (wohooo liksom) med touch screen. Jag kraschade data systemet pa den valdigt dyra kassan inom 15min :o . Insag valkigt snabbt att touch systemet aldrig skulle funka i varan affär, man maste liksom vanta en halv sekund mellan knapptryckningarna om man inte ska krascha systemet (och gamla Agda stog och vantade med sina varor).

Tur for mig att chefen for dagen inte vagade bli arg, han hade ju inte tillräckligt med personal och jag hade ju rest over en timme for att hjälpa han med hans hord av kunder :cautious: (det var val kanske tre, helt sjukt jobbigt att jobba i en affär med inga kunder nar man ar van med hogt tryckt :p)
 
Sv: Misstag på jobbet/i skolan

Lingonsylt och ljusa byxor går inte jättebra ihop :D

Jobbade på ridläger. Chefen sitter vid matbordet i köket och jag håller på att städa undan från lägerdeltagarnas lunch. Ska ställa in en fem kilos syltburk i kylskåpet (för det första: Den ska inte ens va i kylskåpet, den ska vara i skafferiet!!! :banghead:). Det är väldigt tight mellan matbord och kylskåp, och kylskåpsdörren är liksom vinklad åt fel håll, så att den öppnas mot där chefen sitter. Jag tänkte att jag lite snitsigt kunde flinka in syltburken från fel hål.

Öppnar kylskåpet.

Svänger runt armen.

Locket till syltburken öppnar sig (Jag håller tummen på locket och fingrarna runt lock-kanten). Eftersom jag håller som jag gör viker liksom locket upp sig medan syltburken vänder sig upp och ned.

Syltburken hamnar i chefens knä.

Fem kg lingonsylt på ljusblå jeans och vita strumpor.

Så här såg jag ut:

:o :nailbiting: :arghh: :banghead: :o :cry:

hahHHAHAHHAHAHAHHAHAHAH STAFFAN ELLER?? NÄR HÄNDE DETTA ?!??!!??! :D:D:D
 
Sv: Misstag på jobbet/i skolan

Haha ja, såklart! Vem annars :D

Min allra första jobbvecka! Har du aldrig hört talas om det?? De historierna gick i flera somrar efter det! Det är ju därför alla säger "Gör inte som V bara så är det lugnt!". Jag lyckades med alla möjliga bravader min första tid. Bland annat när jag skulle springa upp med stora snälla Konrad, halkar i en vattenpöl och ramlar in UNDER hästfanskapet i stallplanens enda och största pöl. Precis när ALLA är i närheten och bevittnar detta; Staffan, Åsa, alla deltagare och övriga ledarna :mad: :angel:

En annan gång när Compa var konvalescent och jag skulle mocka hennes box, hon stod på boxvila så var tvungen att flytta henne från sin box till boxen bredvid. Precis när jag öppnar dörren prejar hon ut mig och rusar ut på stallplan - där deltagarna håller på att rida fram :banghead:

Har gjort en massa mer men det tänker jag inte gå in på... :D
 
Sv: Misstag på jobbet/i skolan

Skrattat mig genom tråden :D

Jag är journalist och har skrev en grej som blev fälld av PO. Pekade ut en specifik gård där några ungdomar festat loss +nån mindre skandal som skedde under kvällen. Det är ju alltid tidningen och ansvarig utgivare som klandras men det kändes sjukt jobbigt.

Numera berättar jag det för vikarier för att de inte ska bli så nervösa :D

När jag var bagare råkade jag välta ut en bytta med tio kilo äkta choklad nersmällt i tio kilo smör ihop med 7,5 kilo socker. Första dagen på nya jobbet. Jag dog och var tyst resten av dagen. Ingen blev arg och den enda som skrattade var den som fick ta hand om smeten men jag var helt förstörd :p
 
Sv: Misstag på jobbet/i skolan

Jag serverade kaffe på en sittning för klassen över mig. Kaffet låg i termosar med ett lock man visst skulle reglera med fingrarna. Det där med fingrarna förstod inte jag, så jag lät kaffet komma ut med hjälp av dess eget tryck. Gick superbt fram till att jag kom till en tjej med ljus klänning. Inget kaffe kom ut - jag ökar vinkeln - inget kaffe kommer ut nu heller - vinkeln blir jävligt brant.

POFF!!!! En hel kanna över en ljusbeige klänning.

Klänningen gick att rädda och tjejen blev inte bränd. Tack gode gode gode gud för det.
 
Senast ändrad:
Sv: Misstag på jobbet/i skolan

Det där med att glömma låsa butiken verkar vara ganska vanligt ;-) På mitt gamla jobb hade vi bara en dörr in till butiken (7-eleven) och en ny personal glömde att låsa och till och med DRA IGEN dörren (man behövde dra till den för att sen skulle gå igen). Så dörren till butiken stod på glänt hela natten, helt galet. Han fick inte vara kvar sen (provanställning) på grund av detta misstag och massa förseningar (bland annat för att öppna butiken).

Jag tror alltid själv att jag glömt låsa eller larma, men det har aldrig hänt än så länge! Peppar peppar. Ska fundera och försöka komma på mina värsta misstag.
 
Sv: Misstag på jobbet/i skolan

kl

Sån oerhörd tur att hon kom hem just då, annars hade jag väl skrämt livet ur den stackaren.
.

Eller så hade du fortsatt i samma stil och det hade gått jättebra. En kompis gjorde precis samma sak på Solvalla, bara det att hon red ett galoppjobb i skogen med hästen, för henne hann ingen stoppa. Vi brukar säga att den var inriden sen. ;-)
 
Sv: Misstag på jobbet/i skolan

Jag tror jag förtränger mina misstag... Men i somras när jag var relativt ny på jobbet så trodde jag att jag gjort värst tabben - två gånger hände samma sak!

Det är mycket folk i butiken, jag hjälper kunder på löpande band och i min butik är det inte bara så att kunden kommer till kassan, betalar och sen går, utan jag rör mig mycket ute på golvet och hjälper kunderna och sedan när kunden är i kassan så kan jag behöva gå iväg för att fixa med produkten de köpt. Således blir rutinen för när man tar betalt lite olika från olika kunder, ibland kan jag knappa in sakerna i kassan för att sedan gå iväg och ordna med deras produkt och sedan kommer jag tillbaka och tar betalt, ibland knappar jag in direkt, tar betalt direkt och går sedan iväg och ordnar med produkten.

När jag precis avslutat med en kund och tar nästa, så sker jag på kassaskärmen att den tidigare kundens köp inte var oavslutat (som att jag inte tagit betalt för produkten alltså). Kunden hade köpt produkter mellan 1000-2000 kr. Jag tittar i butiken, men kunden har redan lämnat butiken och försvunnit in i gallerian. På impuls sätter jag av efter kunden som i ett sprintlopp, och säger inget annat till min kollega än "KOMMER SNART!". Springer åt alla håll, försöker hitta kunden samtidigt som svär jag högt för mig själv. Fattar inte hur jag kunnat missa att betala, man minns väl om man gett kunden kvittot eller inte!

Efter ett par minuter ger jag upp och inser att jag aldrig kommer hitta kunden i folkmassan, så jag lotsar tillbaka till butiken - helt andfådd och uppe i varv. Min kollega undrar vad som hänt och jag förklarar... Hon tittar på min kassaskärm och säger: Vad snackar du om? Köpet har visst gått igenom? Då visar det sig alltså att datorn bara hade hängt sig. Jag ville bara glida genom jorden, mest för att jag hade blivit så uppe i varv för att jag trott att jag släppt iväg en kund utan att betala så mycket. Det tog säkert fem minuter för pulsen att gå ner och tills jag kunde prata som vanligt igen. En annan kund som jag skulle hjälpa fick till och med säga "Såja, ta det lugnt, andas, det var ingenting" för att jag fortfarande verkade uppstressad när jag skulle hjälpa henne (hon hade bevittnat allting och förstod väl att jag blivit så himla orolig) :p
 
Sv: Misstag på jobbet/i skolan

Mitt största misstag kan ha varit när jag råkade låsa in jobbets enda nyckel till toalettbyggnaden - inne i toalettbyggnaden. Men jag tycker att största felet med det hela egentligen var att det bara fanns en enda nyckel och självlåsande dörrar. Hallå, det var en toalettbyggnad, inte jävla pentagon!
 
Sv: Misstag på jobbet/i skolan

*kl*

Jag har råkat köra bort en dörr med en truck en gång. Då skämdes jag något enormt! :o

Det där med kaffeautomaten som någon skrev om har också hänt mig rätt nyligen i en variant. :o
Jag tänkte vara lite smart och ta med en kanna kaffe till ett möte och ställde kannan i automaten och tryckte på kannbryggning.
Det hände ingenting, så jag tänkte att man kanske behövde en nyckel till det och ställde tillbaka kannan och min kollega ska ta en kopp choklad. När hon tar bort sin kopp så kör apparaten igång med ännu en kopp och så står det 2 av 5 på displayen. Som tur var är jag snabbtänkt, så jag stoppade dit en kopp och sedan bytte så jag fyllde flera koppar istället för att det skulle rinna ut på golvet.
Kändes dock lite pinsamt. Det var ju precis så kannbryggning fungerade, att man tryckte på det man ville ha en kanna av efter att man tryckt på den knappen...
 
Senast ändrad:
Sv: Misstag på jobbet/i skolan

kl

För 2 år sedan när jag först flyttade till Melbourne fick jag jobb på en fin restaurang och nattklubb mitt i stan. Jag skulle jobba som "supervisor" och hade därmed ansvar för alla pass mellan öppning och fram till eftermiddagarna. Jag skulle därför öppna varje dag och släppa in resten av personalen. Dagen av min FÖRSTA öppning kom jag till jobbet tidigt för att öppna i lugn och ro och börja göra i ordning för dagen. Jag låste upp dörren, och hade sedan ett par minuter på mig att knappa in larmkoden för att stänga av larmet. Det var ju bara den detaljen att jag skrev in fel kod... JÄVLAR vilket liv det blev och jag dog av skam när jag var tvungen att ringa min djävul till chef och i panik fråga hur man stänger av larmet. Jag fick en utskällning som hette duga efter det.. Som tur var fick jag behålla jobbet. :p
 
Sv: Misstag på jobbet/i skolan

Knapplån

Jag la en man i fel grav en gång.
Inte mitt fel dock. Jag får bara gravnummer från expeditionen, och så gräver vi där. Anhöriga blev dock galna när vi kom ut och skulle sänka kistan.
”Det är ju fel grav, där ligger vår mamma!”

Eh. Jo, att deras mamma låg där, det märkte vi när vi grävde, men det är liksom inget ovanligt.

Vi fick hissa upp kistan igen, fylla igen den och gräva på platsen bredvid.
Som sen också visade sig vara fel, men det är en annan historia, och där fick han ändå ligga kvar, för det gick inte gräva fler gravar där då...

Jag är väldigt glad att vara föräldraledig just nu :D
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
Svar
8
· Visningar
844
Senast: Stekspaden
·
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 671
Senast: LiviaFilippa
·
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
7 773
Senast: Mabuse
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 658
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp