Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
RedPassion skrev:Tack för att du skrev ner detta...
Marika skrev:Strongt av dig att orka skriva ner allt! Vet själv att jag var okunnig för en tid sen men har insett nu allt det där genom att ha lagt ner lite tid på att få det rätt och förstå det hela. Och så har jag fått hjälp av en tjej som är jätteduktig på foderstater som gjorde en komplett åt min häst. Och ja just som du sa så var det protein brist vilket jag absolut inte hade någon aning om. Men nu behöver jag inte oroa mig mer för vet exakt va hon behöver få i sig, och ja är så glad över att det finns snälla människor som kan hjälpa en när man inte har kunskapen själv. Men jag har iaf lärt mig av det som har hänt en sak som är säker!
Man tackarqodrofenia skrev:
Så du menar att folk, som faktiskt tar steget till att analycera och räkna, faktiskt har haft blick och sunt förnuft?peter_lundin skrev:Men du måste väl begripa att i samma ögonblick som du börjar analysera o räkna så tappar du all blick o sunt förnuft.
PL
Hur mycket näring är det då i detta, pinnar grenar, gammalt gräs, granbarr m.m?jag har inte en aning om hur mycket mina hästar äter av grenar, sly mm så mina hästar är inte helt utlämnade åt vad jag ger dom.
peter_lundin skrev:Nej jag tror inte att du förstått det rätt, det blir en massa nya regler o krav på dokumentation o tillsyn men inget krav på analys av foder.
PL
milly skrev:Okej men du menar alltså att ni inte räknar på värdena, utan bara lägger till ex. lusern om proteinvärdet visar sig vara lågt?
Dock räcker ju inte lusern många ggr, då det är riktigt låg kvot i höet. Ibland krävs betydligt starkare proteintillskott som soja och/eller Krafft Protein.
Rikkan skrev:Hur mycket näring är det då i detta, pinnar grenar, gammalt gräs, granbarr m.m?
Inbillar mig att det är som om vi käkar saltapinnar, dvs ingeting som man baserar sin kost på, ingenting som påverkar MJ/SMP eller C/Ph nämnvärt.:smirk:
Paradis skrev:Japp det stämer, men om jag skulle få minder en 35 i protein så skulle jag använda det till strö i boxen och ta en andra sjörd och hoppas på bätter och om det inte lycks så får jag vell köpa hö det året.