Mirakel - årets julkalender (utbruten från Jultråden 2020)

Jag grät också! Sonen, 6 år, säger att julkalendern var bäst i hela världen! Vi vuxna tycker också den var riktigt bra!

uppskattade att vi fick veta lite om Rakel och hennes liv, och att hon faktiskt levde sitt liv så som hon ville ❤️

Jag hade inte tänkt att Sören var berättaren, utan jag tänkte att de skulle göra som Galad gjorde, kolla upp honom och se att han blivit en berömd författare typ :).
Men visst, det var kul och verkligen på gränsen där med 108 år, så man tvekade...

Men ja, det bästa var ju brevet från Rakel ❤ jättefint och viktigt budskap.

Och att allt gick ihop - AK kom tbx, Vilgot var lycklig (och alla andra), Ernst blev snäll, Andres och Agneta fick varann, hon fick nytt jobb.... ❤❤❤.

Bästa kalendern! Morgontrötta jag och sambon satte klockan på ringning i god tid för att hinna bänka oss framför TV; n med god grötfrukost. Och vi njöt av upplösningen där bit efter bit lades till rätta och fick sin lösning. Det enda vi gissade lite fel på inför dagens avsnitt var att vi trodde att AK, Vilgot och barnen också skulle erbjudas att bo på herrgården.

Älskade slutet och tyckte verkligen det var en av de bättre julkalendrarna. Jag tänkte nog mer att det kunde vara Sörens son som var berättaren men äsch men det spelar inte så stor roll att Sören är 108 nu! Allt kan ju hända i sagornas värld och det var jättekul att de hade gjort det om Rakel med. För hade hon fortfarande levt så hade det varit lite väl overkligt. Så tack SVT för en jättebra julkalender! :bow::bow:

Liknande trådar

Samhälle Jag vet att många här inte direkt bor i stora städer utan lite mer på landet. Själv bor jag så långt ut att det här med TV, telefon och...
2
Svar
26
· Visningar
2 461
Senast: athena
·
Juridik & Ekonomi Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
13 441
Senast: Jenka
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 326
Senast: QueenLilith
·
Tjatter Imorgon börjar årets julkalendern, men det är ju långt ifrån den första i raden. Vilken var din favorit som barn (eller kanske som...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
8 196
Senast: Raderad medlem 94602
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar