Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Sören är ju en fantastiskt söt unge!Jag tror att Sören kommer vara till hjälp på nåt sätt nu!
Verkligen!Sören är ju en fantastiskt söt unge!
Helt värdelös! Och den där praktikanten!Stackars Rakel i elaffären. Himla dryg kassapersonal.
Men jaaaaJag vill se en fortsättning på denna kalender nästa jul! Där Mira och Galad åker hundra år FRAMÅT i tiden!
Om man vill rädda det kan man ju tänka att tåget går förbi nära husbranden så det inte är någon riktig skogsbrand. Sedan vid skogsbränderna förra hösten brändes många rötter av träden så att träd som stod rätt upp och ned kunde falla vid minsta vindpust eller putt så det var helt livsfarligt att gå in i skogen (enligt tidningarna). (då har vi ju en skogsbrand igen istället för mindre husbrand + dunge men det är ett barnprogram så).Ja det är konstigt eftersom det går ett tåg om dagen. Så om branden gjort att ett träd föll över spåret borde ju tågbolaget vetat om det redan dagen efter branden. Ivar skulle ju inte åka förrän om två dagar, och branden var ju för flera dagar (avsnitt) sedan I och för sig så har det inte gått så många dagar i kalendern sedan branden, men oavsett så går det inte ihop.
Om man vill rädda det kan man ju tänka att tåget går förbi nära husbranden så det inte är någon riktig skogsbrand. Sedan vid skogsbränderna förra hösten brändes många rötter av träden så att träd som stod rätt upp och ned kunde falla vid minsta vindpust eller putt så det var helt livsfarligt att gå in i skogen (enligt tidningarna). (då har vi ju en skogsbrand igen istället för mindre husbrand + dunge men det är ett barnprogram så).
Det är ju så när man huggit skog också såvitt jag förstått, vindfällena kommer ju efter när det blåser pga att rötter hm förstörts eller liknande (+ att träden står glesare=mer vind). Det enda jag vet om detta är att jag blivit utsläpad att hjälpa pappa med vindfällena efter huggning som liten och de lär ju inte fallit samtidigt som hygget pågick direkt.
Nej då kollade senaste morse, och på frågan om överbelastningsskydd så finns dessa på riktigt Dock fundersam nu när hon hoppade på tåget, ska hon hinna stoppa de ... Återstår att se imorgon!Har ni slutat kolla?
Spännande nu tycker jag
Kollar självklart vidare måste ju se hur sagan slutar!Har ni slutat kolla?
Spännande nu tycker jag
Slutat?? Är du galen ?! Jag tittar INNAN jag går till jobbet varje morgon....Har ni slutat kolla?
Spännande nu tycker jag
Jag tittar också på det innan jag börjar jobba, när jag äter frukostSlutat?? Är du galen ?! Jag tittar INNAN jag går till jobbet varje morgon....
Säkert! Känns inte som de skulle "visat" något av berättarrösten om det inte skulle göras ett avslöjande kring honom till slut.Kan författarrösten/personen i början ha något med Sören att göra? Tänker på att han var bra på att berätta historier osv. Men vet inte riktigt hur den teorin ska gå ihop...