Mirakel - årets julkalender (utbruten från Jultråden 2020)

Jag var busig och redigerade mitt svar efter du svarade :angel:

Nej, hon säger bara att det var ett träd som fallit över spåret.
Det där att det skulle va skogsbranden som var orsak till det kom fram först för någon dag sen.
Och det kanske är en missuppfattning...?
Aja, nu skulle ju Mira försöka stoppa tåget på annat sätt ändå... eller få dem att träffas på ett annat sätt kanske?

Edit: Fast det behöver hon ju inte om de inte va pga branden? Måste kolla om hur dom kom fram till de.

Senast ändrad:
Nej, hon säger bara att det var ett träd som fallit över spåret.
Det där att det skulle va skogsbranden som var orsak till det kom fram först för någon dag sen.
Och det kanske är en missuppfattning...?
Aja, nu skulle ju Mira försöka stoppa tåget på annat sätt ändå... eller få dem att träffas på ett annat sätt kanske?
Hm, ja det ska bli intressant att se hur hon tänkt lösa det :)

Är det någon här inne som ser julkalendern med lite yngre barn, typ under 9-10 år eller så? Jag diskuterade med mina julkalenderkompisar (älskar att jag har sådana! :love:) om hur yngre barn egentligen uppfattar kalendern då vi alla tycker att den är ovanligt "vuxen" i år. Mycket rakt på sak när det gäller lite jobbiga ämnen (döden, föräldralöshet, svarta hål som slukar universum, avlivning av djur...) och lite klurig i sin historia där det gäller att man hänger med och tänker till lite ibland. Det sistnämnda är dock främst min åsikt och kan eventuellt bara vara ett bevis på hur slutkörd och i stort behov av jullov min hjärna är :laugh:
Vi ser med 3 åring och 6 åring, eller 3 åringen är mest i rummet 🙄
Sonen började gilla den mer nu när det svarta hålet blev farligt och det blev lite mer forskning men så älskar han också naturvetenskap

Är det någon här inne som ser julkalendern med lite yngre barn, typ under 9-10 år eller så? Jag diskuterade med mina julkalenderkompisar (älskar att jag har sådana! :love:) om hur yngre barn egentligen uppfattar kalendern då vi alla tycker att den är ovanligt "vuxen" i år. Mycket rakt på sak när det gäller lite jobbiga ämnen (döden, föräldralöshet, svarta hål som slukar universum, avlivning av djur...) och lite klurig i sin historia där det gäller att man hänger med och tänker till lite ibland. Det sistnämnda är dock främst min åsikt och kan eventuellt bara vara ett bevis på hur slutkörd och i stort behov av jullov min hjärna är :laugh:

Min nioåriga dotter tittar och gillar den. Hon har inga problem att hänga med i svängarna :) De "tunga" ämnena är inte heller något problem för det är saker hon både mött och diskuterat tidigare :)

Asså de här me att tåg-trädet o branden skulle hängt ihop känns ju jättekonstigt.

Men f ö aaah hur ska Mira kunna va kvar i två dagar när hålet är så instabilt?! :nailbiting:

Gillar föräldrarna, de är gulliga. Förutom när pappan är så vrång mot Ivar då.

Asså de här me att tåg-trädet o branden skulle hängt ihop känns ju jättekonstigt.

Men f ö aaah hur ska Mira kunna va kvar i två dagar när hålet är så instabilt?! :nailbiting:

Gillar föräldrarna, de är gulliga. Förutom när pappan är så vrång mot Ivar då.
Ja det är konstigt eftersom det går ett tåg om dagen. Så om branden gjort att ett träd föll över spåret borde ju tågbolaget vetat om det redan dagen efter branden. Ivar skulle ju inte åka förrän om två dagar, och branden var ju för flera dagar (avsnitt) sedan 🧐 I och för sig så har det inte gått så många dagar i kalendern sedan branden, men oavsett så går det inte ihop.

Liknande trådar

Samhälle Jag vet att många här inte direkt bor i stora städer utan lite mer på landet. Själv bor jag så långt ut att det här med TV, telefon och...
2
Svar
26
· Visningar
2 461
Senast: athena
·
Juridik & Ekonomi Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
13 441
Senast: Jenka
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 328
Senast: QueenLilith
·
Tjatter Imorgon börjar årets julkalendern, men det är ju långt ifrån den första i raden. Vilken var din favorit som barn (eller kanske som...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
8 196
Senast: Raderad medlem 94602
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar