Mirage min älskade hund

Sv: Mirage min älskade hund

Fy vad jobbigt, skickar lite tröstkramar.
Jag är säker på att du gjorde de rätta, 14år är en aktningsvärd ålder!

Fyy hemskt! Lider med dig, man vill inte att den dagen någonsin ska komma.

Många stora tröstkramar till dig! Jag vet hur mycket du älskade Mirage och hur svårt du har det nu. Men du gjorde rätt, hon var väldigt dålig på slutet (såg henne i fredags), så tvivla inte. Gråt, sörj och må dåligt det måste du få göra. Ta nu en dag i taget och försök att med små steg fortsätta med ditt liv. Vi är många som vill stötta och hjälpa dig om vi kan, men det är inte alltid så lätt att veta vad man ska göra.

Din vän, kollega och granne.
Eva

Mirage har haft tur som haft en ägare som dig, den svåraste delen som djurägare är just den när man måste bestämma över liv och död..
Men det är våran skyldighet att se till att djuren inte lider. Vare sig av fysiskt eller psykiskt lidande.
Du har tagit beslutet och gjort helt rätt.
Tror utan tvekan Mirage har full förståelse för ditt beslut, det var ju för hennes eget bästa..

Många kramar

Tack alla för tröst och kramar!
Just nu känns det som om jag aldrig mer vill ha en hund! Hon finns fortfarande överallt. Ser henne i ögonvrån och hör henne komma tassande. Det här var mycket värre än att ta bort hästar (har gjort det vid 3 tillfällen). Hästar ställer jag in i boxen och går hem eller släpper ut i hagen och åker till jobbet. Mirage har alltid varit med. Det är henne jag sagt godnatt till på kvällarna och fått första morgonpussen av på morgonen. Nu är det slut! Vet inte hur jag ska orka vara ensam i huset.

Åh vad jag känner igen mig.. Min dobbis lämnade mig i plötslig hjärtdöd i mars och jag trodde aldrig mina tårar skulle ta slut. Och precis som du beskriver, alla dessa rutiner som man haft, eller saker som man gjort ihop..

Dagen efter min prins dog så spöregnade det, och när jag på morgonen inte orkade vara hemma utan satt mig i bilen för att åka till mina föräldrar, och det första jag möter är en dam med sin hund, minns jag så väl hur jag bara grinade å grinade, och sa högt för mig själv "jag vill också ha en hund att gå med i regnet".

I 2månaders tid grät jag mig till sömns, så fort jag vaknade började tårarna spruta. Jag klarade inte av att va själv, för då vart allt så himlans jobbigt. Alla sa åt mig att jag kanske skulle skaffa en ny hund, så jag fick annat att tänka på. Men jag kände det bara som ett svek emot min avlidna själsfrände. Aldrig i livet skulle jag kunna skaffa en ny hund! Det fanns bara en hund för mig, och han var borta. Jag stängde bort omvärldens, gick knappt utanför dörren, tappade lusten för mina övriga intressen, åt ingenting(tappade 4kg på 5dagar) osv.

Då jag redan gått igenom massa tråkigheter innan detta hände, så gick jag redan hos en kurator och pratade. Vilket var toppen för mig. Hon fick mig att bearbeta sorgen på rätt sätt, utan henne hade jag nog fastnat i denna depression.

Idag så saknar jag honom fortfarande något alldeles fruktansvärt mycket. Varje kväll när jag ska sova pussar jag honom godnatt på ett fint foto jag har utav honom bredvid min säng. Jag har framkallat massa bilder på honom, och han har fått en egen vägg med fotografier på i sovrummet. Hans aska står i en urna bredvid min säng än så länge. Ska så småningom göra ett litet hörn med tex ett litet bord där den kan stå tillsammans med ett foto utav honom.

Man tror det inte när sorgen är som värst, att tiden läker alla sår, men det gör den faktiskt. Vilket jag insett för bara någon dag sen. Tårarna rinner med jämna mellanrum, men nu oftast följs det upp med skratt, alla fina och roliga minnen. Jag kommer alltid sakna honom, för han var mitt allt. Och han kommer alltid vara den där speciella varelsen som jag lärde en massa, men som också lärde mig en massa nytt.

Att sammanfatta hur man ska komma igenom det är mitt svar: tillåt dig själv att vara ledsen, sörj så mycket du själv tycker - ingen kan komma och säga åt dig att du sörjt för länge eller att du sörjer på fel sätt. Men om du däremot tycker dig fastna i ditt sorgearbete, så var inte rädd för att söka profssionell hjälp. Prata mycket om din vän, man ska inte vara rädd för att prata.

Jag hämtade förra veckan hem en ny dobermann, en 6månaders chokladpralin. Jag bestämde mig bara 4 dagar, innan jag hämtade honom, för att jag nu var redo för en ny.
Jag ångrar mig inte en sekund. Jag saknar min gamla dobermann exakt lika mycket idag som när han gick bort, jag tänker på honom dagligen och gråter fortfarande över honom. Men det känns lättare nu. Och min nya hund har fått mig att må bättre igen. En dag vet jag att han kommer få mig att må lika bra som min förra hund. Att skaffa en ny vän vet man själv när man är redo för, det ska ingen annan komma och bestämma. Och man ska tillåta sig vara hur ledsen man vill

Stor styrke kram!

*skickar en kram*

Vet hur du känner det. 4 juni somnade min älskade hund in. Jag känner igen varje ord du skriver. Senast idag var jag på vippen att prata med honom i bilen.....

Usch vad tråkigt.. Skickar tröstkramar till dig.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Jag skulle behöva höra lite andra röster angående en händelse som jag och min hund var med om. Han var väldigt smart, hyper o...
Svar
10
· Visningar
2 413
Senast: Mkb
·
Övr. Hund Igår var nog den värsta dagen i mitt liv, min älskade hund som varit sjuk under en längre period blev plötsligt akut dålig. Det började...
Svar
5
· Visningar
3 013
Senast: Kilauea
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 693
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
27 115
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hundrelation
  • Akvarietråden V