Mini Cooper som hundbil?

Silver Girl

Trådstartare
Jag har just "upptäckt" mini cooper och är lite småkär. Men innan jag faller hals över huvud måste jag ju veta om det är en lämplig hundbil. Någon som har en mini (vanlig eller clubman) och hund? Hur stor hund? Vilken typ av bur? Baksätet nedfällt?

Är egentligen inte dags att byta bil riktigt än, men man kan ju få drömma.

Jag älskar utseendet på Mini Cooper. Hur den är som hundbil vet jag inte, men när jag började kolla upp den så visade det sig att många ägare är rejält missnöjda, den håller inget vidare. Och så är den jäkligt dyr i förhållande till vad man får. Så jag skippade den, hur cool den än är.

Jag hade en Mini One innan, i cab-modell. Jag tokälskade den bilen (och gör fortfarande :love: ) men har insett att det helt enkelt inte fungerar tillsammans med två hundar som väger 20+kg styck.
Däremot har jag funderat lite på en Mini Countryman, den fungerar nog hyfsat även med en lite större hund.

Men, jag tycker det är rätt trångt även i min xc70, så rent logiskt borde jag tycka att även en Countryman blir för liten :p
Har även funderat på att köpa en fyrhjulsdriven Caddy att ha som hundbil och sedan en typ Mini S att ha som övrig bil.

Jag hade en Mini One innan, i cab-modell. Jag tokälskade den bilen (och gör fortfarande :love: ) men har insett att det helt enkelt inte fungerar tillsammans med två hundar som väger 20+kg styck.
Däremot har jag funderat lite på en Mini Countryman, den fungerar nog hyfsat även med en lite större hund.

Men, jag tycker det är rätt trångt även i min xc70, så rent logiskt borde jag tycka att även en Countryman blir för liten :p
Har även funderat på att köpa en fyrhjulsdriven Caddy att ha som hundbil och sedan en typ Mini S att ha som övrig bil.

Jag såg en Countryman häromdagen och den var väl i storlek med min Saab 9-3! :rofl:

Är du inne på en Caddy kan jag tipsa om att titta på en Berlingo också. Särbon hade en förut som var riktigt rolig och extremt bränslesnål (diesel). Han hade den vanliga men kolla på en Family, den ligger betydligt lägre i skatt (det är exakt samma bilar :meh: men Familyn har en dörr bak istället för två samt säten vilka kan tas bort).

Jag såg en Countryman häromdagen och den var väl i storlek med min Saab 9-3! :rofl:

Är du inne på en Caddy kan jag tipsa om att titta på en Berlingo också. Särbon hade en förut som var riktigt rolig och extremt bränslesnål (diesel). Han hade den vanliga men kolla på en Family, den ligger betydligt lägre i skatt (det är exakt samma bilar :meh: men Familyn har en dörr bak istället för två samt säten vilka kan tas bort).

Haha, ja, det är ju ingen jättestor kombi direkt :D MEN, det går in åtminstone en halvstor hund!

Smart! Finns Berlingon som fyrhjulsdriven också?

Jag har just "upptäckt" mini cooper och är lite småkär. Men innan jag faller hals över huvud måste jag ju veta om det är en lämplig hundbil. Någon som har en mini (vanlig eller clubman) och hund? Hur stor hund? Vilken typ av bur? Baksätet nedfällt?

Är egentligen inte dags att byta bil riktigt än, men man kan ju få drömma.

Självklart måste det vara en bra hundbil. Rena hundkojan, ju!!!

Enligt en snabb googling verkar det som att Artfex Small får plats i en Clubman. Hittar ingenting på Cooper S, förutom en bild på någon som har en tax i handskfacket :D Men hos vissa tillverkare kan man måttbeställa efter bil. Och då kan man ju få in så mycket hund som får plats i skuffen, typ.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 783
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 548
Senast: fixi
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
964
Senast: igbest
·
Övr. Barn Vi ska köpa en ny bil i vår/sommar och vi behöver göra lite research inför detta. Jag är i princip helt ointresserad av bilar, jag vill...
2
Svar
22
· Visningar
2 015
Senast: Guldaskig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar