Min tur att ha ett mjölksprutande sto, 26 dagar till beräknad fölning!

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Nobbeled
  • Startdatum Startdatum
Jättetråkigt med tvillingarna (samma utgång som min historia för en vecka sedan).
Men vad underbart med nya fölisen!! Verkligen rörande historia, och vad fina de är!!!!
Bästa lösningen för både mamman och fölisen!

Underbart att hon har tagit till sig lillan, vilken märr !! Och jag förstår ju dina vänner om de funderar på hingsten !

Vad är det för stam på fölungen ?

Fölis är efter den hollänske hingsten Ferarri och stoet är ett fullblod importerat från Danmark. Jag fattade som att stoet var nära släkt med Comefast xx.

Den lilla är jätte kelen o nyfiken, säkert på grund av att hon nappades ½ dygn.

Alla skrattar åt mig och kallar mig färgblind :rofl: , stoet var ju betäckt med en fux.

Lill / Stall Nöbbeled

Jättesöta båda två tillsammans! Skönt att det blev ett lyckligt slut! :love:

Du får väl säga till dina vänner att det är en genetisk mutaition...en sk spontan-skäck! :D

Tack alla ni som sagt så gulliga och uppmuntrande saker. Det värmer verkligen!

Jag är helt säker på att detta var det bästa som kunde hända i sorgen både för stoet och mig. Nu kunde jag engagera mig i något och slapp att "tänka".

Det är ju inte bara jag som kämpat utan fölets ägare och deras stallägare. Det är inte alla som hade "kastat" in fölungen i en transport och kört 25 mil enkel resa till okända människor för att kanske få sin fölunge dödad av ett rasande sto. Dessutom stannade tjejen kvar när mannen efter många timmar var tvungen att åka hem till den resterande familjen. De verkar vara toppen människor! :bow:

Jag sitter här och sneglar ut mot hagen där en stort brunt sto går med "sin" lilla svart/vita fölunge :love: Jag hade redan innan starka band till mitt sto och de har blivit ännu starkare nu.

Kramar till er alla!

Lill / Stall Nöbbeled

Kan lova dig att jag kommer, om ditt erbjudande fortfarande står fast. Måste ju även hälsa på Pärlan.

Dom är för söta, hoppas att det kommer att gå bra framöver också.

Mitt erbjudande står fast, du är välkommen!

Vilken hingst var det som du bestämde dig för?

Lill / Stall Nöbbeled

Liknande trådar

N
Avel I går natt 02:45 fölade mitt sista sto, ett 4 årigt halvblodssto (förstagångare) e.Nactus ue.Bayard.... Tyvärr var det slut på turen för...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
10 191
Senast: MoQ
·
N
Avel I går natt klockan 03.05 gick vattnet för mitt sto. 03:15 föddes en mörkbrun/svart hingst unge med bred bläs och 4 vita jämna...
2
Svar
24
· Visningar
2 277

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat