Min tur att ha ett mjölksprutande sto, 26 dagar till beräknad fölning!

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Nobbeled
  • Startdatum Startdatum
Jag rös när jag läste vad du skrev. Men så härligt hoppas att det kommer att gå bra. Låt oss veta hur det går.

Så underbart, man blir verkligen rörd till tårar av glädje :love:

Jag kan lägga ut bilderna om du vill, bara att maila från profilen :)

Ber så hemskt mkt om ursäkt :o Inser nu vad du menar. Grodan åkte med av bara farten, jag brukar lägga till den till min signatur, men jag inser att det var opassande. Jag menade inte att vara nonchalant eller förringa någons sorg!

//Palten

Förlåt! :o Det var inte meningen att vara obscen!

Till Trådmakaren: Jag är verkligen ledsen för din och stoets skull! Underbart att stoet kan hjälpa någon annan iaf :love: Vill gärna se bilder.

MVH Tingeling

Tack Bia! Jag kommer att maila bilderna i morgon..... hittar inte diskettenheten till datorn.

Uppdatering:

Cortina och Modena är ute i hagen och har det bara fint i hop. Stoet är väldigt mammig och har ett starkt jobb för att kunna hinna med i fölis fart.

Modenas ägare har åkt hem igen och är naturligtvis glada över att deras föl fått en "ny" mamma. Däremot är de naturligtvis ledsna över att komma hem till en tom box.

Mamma o barn har varit ute i tre omgångar i dag och jag hoppas att vädret håller i sig så kan de vara ute än mer i morgon.

Lill / Stall Nöbbeled

Ser fram emot bilder :love:

Men guuud.. ögonen tåras då man läser hur bra det går för ditt sto och hennes 'nya' föl, så härligt för alla parter.. trots sorgen över de som 'fattas'!

Ojoj...vad det händer saker i år! :eek:

Men va skönt att finna en lösning åt en fölis som är mammalös i allafall. :)

En eloge till er för att ni lagt ned så mycket jobb och fått ett så lyckat resultat med fölet!Jag kan tänka mej att fölisens ägare är lycklig över att allt gått bra! :) ;)

Jag blir rörd ! Tur att jag kollar detta vid hemmadatorn och inte på jobbet, för tårarna bara sprutar.

Helt fantastiskt att Du har ställt upp för en annan liten fölis ! Att du har orkat och att ni har klarat av "äckligheterna". Men jag tror att man grejar mer än vad man bara anar. Det är starka krafter med liv och död. Och för att det skall bli liv så har vi oanade resurser ! Och kan utföra saker i en "skarp situation" som vi annars inte skulle drömma om.

Jag hoppas att det går bra ! Och än en gång - fantastiskt jobbat !

Sorgligt med tvillingarna.

Som flera andra måste jag uttrycka all min beundran för ditt arbete med adoptivfölet, kanonbra arbete!

Lycka till i fortsättningen!

/Siri (fd Ryan_S)

Fy vad sorgligt och glädjande på samma gång... :cry: :love:
Tårarna sprutar på mig just nu...
Vad härligt att kunna hjälpa någon annan, men stackars fölets ägare som mist mamman och stackars dig och ditt sto som miste fölen :cry:
Vad skönt att hon tog till sig den lilla, hästar är underbara djur :love:

// Anna

Har inte varit ute på nätet ett par dagar pga migrän, så jag har helt missat dramatiken! Och fy så ledsen jag blev när jag läste att stoet misst tvillingar men blev rörd till tårar när jag sen läste vidare om det lilla fölet som nu fått en ny "mamma"! Helt underbart! Håller tummarna för fortsatt lyckosam utveckling. :)

Om du tar dig en svägg förbi Lenhovda får du se de lyckliga små pållarna.

Har idag mailat bilder på dem till Bia som ev kunde lägga in dem åt mig.

Det är fullt bus i hagen, mamma blir alldeles slut av att jogga runt hela tiden :rofl:
Allt verkar fungera jättebra, peppar..peppar.

Kan säga att jag har fått många undrande kommentarer eftersom mina vänner vet vad det är för hingst jag har betäckt med och det kan inte riktigt stämma med fölungen :love:

Lill / Stall Nöbbeled

Kan säga att jag har fått många undrande kommentarer eftersom mina vänner vet vad det är för hingst jag har betäckt med och det kan inte riktigt stämma med fölungen :love:

Jag förstår dem fullkomligt :rofl: :rofl: :rofl:

Liknande trådar

N
Avel I går natt 02:45 fölade mitt sista sto, ett 4 årigt halvblodssto (förstagångare) e.Nactus ue.Bayard.... Tyvärr var det slut på turen för...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
10 191
Senast: MoQ
·
N
Avel I går natt klockan 03.05 gick vattnet för mitt sto. 03:15 föddes en mörkbrun/svart hingst unge med bred bläs och 4 vita jämna...
2
Svar
24
· Visningar
2 277

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat