Min terrier...

YorkWann

Trådstartare
...har halvt skrämt ihjäl grannens schäfer :crazy: Möter dom oss ute nu och terriern går lugnt vid mig och säger ingenting, ställer sig schäfer bakom sin matte och skakar.

Schäfern är övertygad att min lilla Tulla ska hoppa upp och äta upp henne levande. :crazy:

Sv: Min terrier...

Här är det tvärtom. Ginger hoppar och tjoar och gnäller och vill busa, medans grannens Rottweiler bara lunkar förbi.

:p

Min mammas Foxterrier tik har det totalt övertaget på våran herdehundstik....

När dom leker är det oftast vår tik som kommer gnällandes och skriker i högan sky för att den lilla har bitit den stora någonstans....:eek:

Till saken hör den att terriern är 4 månader och våran tik 15 månader....

Och det skiljer väl sisådär 20 kg på dom....:angel:

Hahaha, sådär är min terrier mot rottweilertiken på mammas och pappas jobb. Hon skakar förvisso inte..men oj vilket fjäsk det blir så fort han blir sur!:D

Haha jo den skräckinjagande Tulla ställde sig mellan denne och min setter, eftersom alla vet att settrar inte alls klarar sig själva utan en terrier som håller koll på dem, och tydligen såg hon riktigt hemsk ut då, eftersom denne schäfer nu tror sig se djävulen själv när Tulla kommer nu :crazy:

:D Jo, men såå skraj, en schäfer liksom :crazy: Ser ju urdumt ut, Tulla är ju inte ens en femtedel av schäfern :D

...

Tulla_2_lite%20storre.jpg

Tulla_huvud_2.jpg

Min softis tänkte ge sig på två stora berner sennen-hanar en gång. Hon har även morrat åt flera schäfrar. Ändå var hon vettskrämd när vi hade fyra skogsmöss i sommarstugan i söndags... :p

Liknande trådar

Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 379
Senast: Tonto
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 260
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 678
Senast: fixi
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
3 329

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka