Twihard
Trådstartare
"Är bilen värd endast 6000 kr, menar du? I så fall hade jag verkligen inte brytt mig om några repor."
Jag vidhåller att jag tycker så här. Självklart är det ju trevligt och vettigt med en ursäkt från den som har orsakat skadan, men jag hade inte brytt mig om att åtgärda något i en bil som är värd de pengarna. Det är ju helt enkelt inte lönt. Jag har själv inte mycket pengar att lägga på bilar, och har bland annat ägt en 945:a som jag sedan sålde för ungefär den summan. Den startade och rullade på bra, men den var inte snygg och inget som jag skulle lägga pengar på fixa repor på sätena eller något annat som bara påverkade utseendet. I dagsläget äger jag en 06a, som jag köpte för ett år sedan, så jag kör fortfarande en "gammal" bil.... Den är dock i såpass fint skick - och värd hyfsat mycket fortfarande - att jag HADE valt att lägga pengar på att fixa stora repor/bucklor ett liknande. Allt är ju relativt.
Som jag sagt innan har min ingen rost. Ibga skador utom radioantennen. Den har inte gått många mil; inte fått lackas om. Mycket bälskött så jo det gör mig flrbannad och självklart ska skadorna repareras.