min smilla =(

M

missPetra

för en dryg månad sen gick min hund bort i nån slags sjukdom som gjorde att hon inte kunde stå, inte äta eller nåt.
efter det vägrade mamma och pappa att skaffa en ny hund men en katt kunde vi ju iallafall ha.
vi åkte till ett katthem o hittade den mest underbara katten, långhårig svart med ett fantastiskt sött ansikte :love:
smilla fick hon heta, det passade henne perfekt =) vi fick hem henne i onsdags och fick höra att vi inte skulle släppa ut henne på tre-fyra veckor. tyvärr så lyckades pappa öppna dören utan att tänka sej för idag o självklart smet hon ut. det hände nån gång runt elva-tiden.

nu är hon fortfarande inte tillbaka o jag håller på o oroa sönder. hon är visserligen två år ungefär men hon vet väl inte att hon bor här efter så kort tid! o tänk om nån tar in henne o tar hand om henne.
hon har halsband men utan nummer, o vi har satt ut lappar.

gaaaah kan inte nån kattvetare lugna mej med att alla katter komer hem till slut? :crazy:

Sv: min smilla =(

Hur länge bodde hon inne?

Min moster hade en katt ute på sitt sommarställe (som dom inte var och besökte så himla ofta)
Givetvis hade dom sina katter utsläppta där på dagarna och så, och en dag så försvann den ena katten..
När helgen var slut och vardagen åter blev så var hon ju tvungen att åka tillbaka in till sin lägenhet i stan..
Katten kom inte tillbaka.. Vi trodde att en räv eller något dödat den och så..
Hon var där ute varenda helg, och ibland på kvällarna på vardagarna och letade.
Efter 2 månader(!) så kom katten bara strosandes ur skogen som om inget hänt.. Oskadd, och likadan som innan.
Märklig händelse, må jag säga..
Men jag är övertygad om att den kommer tillbaka..

Hon kommer nog hem! hon undersöker nog naturen omkring. Men gå ut och ropa på henne, eller ställ ut lite mat!

skönt att höra att ni tror att hon kommer hem iaf..
ropat på henne har vi, hela dagen. var ute precis nyss i regnet o letade lite förstrött.
ställa ut mat vet jag inte om det är nån så bra idé? då kanske hon bara äter o går igen o vi vet inte om att hon varit hemma?

hon har bott här hemma sen i onsdags som sagt, dvs tre nätter och tre dagar.

hon kommer, hon kommer, när hon är hungrig hör ni henne komma jamandes!

jag tror oxå hon kommer tillbaka.
Vänta ut henne, ställ inte ut mat men öppna dörren o ropa på henne ofta.

Katter är speciella!
Min mammas katt försvann för något år sedan (dock har han bott på gården sedan han var liten), han var borta i kanske en månad om inte längre. Vi trodde att han hade dött.
En dag så var han plötsligt bara hemma igen, hungrig som vanligt ;-)

Ge inte upp, vänta och se. Ropa och locka på henne, hon kommer nog så småningom.
Håller mina tummar för dig!

Kan hälsa att Smilla "kommit hem", hon vandrade runt instängd i källaren hela dagen och hade aldrig ens lämnat huset. :D

Liknande trådar

Katthälsa Hej! Har en ragdollhona på 5 år som har lite problem. Hon är ju långhårig så hon kräks titt som tätt och det är då både hårbollar och...
Svar
17
· Visningar
1 345
Senast: Celinehenn
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 301
Senast: Freazer
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 403
Senast: valpköpare
·
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
12 795
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Ratsit
  • Hiss och diss del 5
  • Vad gör vi? Del CCV